Inspiracje 2014 - Wystąpienia

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

wystąpienia z konferencji

INSPIR@CJE 2014 – jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą?

Warszawa, 3-4.07.2014

 

3 lipca 2014 - czwartek - Biblioteka Narodowa w Warszawie

 

Polska szkoła po PISA 2012, czyli jaka jest (tak naprawdę) nasza szkoła i skąd to wiemy? Stare i nowe wyzwania dla szkół

  • Lechosław Hojnacki, RODN "WOM" w Bielsku-Białej, Enauczanie.com & Superbelfrzy RP
  • Sabina Furgoł, METiS

Trendy we współczesnej edukacji - co będzie istotne dla szkół za rok, za dwa lata, za pięć lat?

  • Jolanta Gałecka, ekspert ds. edukacji, Young Digital Planet

O potrzebie kształtowania nowej kultury uczenia się w szkole i poza nią

  • Prof. Janusz Morbitzer, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Po co nam media? O potrzebie edukacji medialnej

  • Grzegorz Piechota, szef akcji społecznych Gazety Wyborczej

Praca z tabletami w klasie: praktyczne podpowiedzi i wyzwania dla szkół. Czym są, a czym nie są tablety i jak je używać.

  • Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 im. KEN w Olsztynie & Superbelfrzy RP

  • Dariusz Stachecki, Gimnazjum w Nowym Tomyślu & Superbelfrzy RP

  • Bożena Nowak, Zespół Szkół nr 4 w Pruszczu Gdańskim

Wytłumaczysz wszystko - czyli jak technologie wpływają na proces uczenia i pozwalają tłumaczyć zjawiska  (a w tle polska aplikacja, która zdobywa świat)

  • Rafał Winslaw, Jakub Mastalerz, MorrisCooke, Wrocław

Nadchodzą e-podręczniki - w jaki sposób e-podręczniki mogą zmienić sposób nauczania w szkołach (i czy powinny)?

  • Dariusz Stachecki, Gimnazjum w Nowym Tomyślu & Superbelfrzy RP
  • Jacek Ścibor, Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej & Superbelfrzy RP

Minecraft i nie tylko - czyli jak uczyć z wykorzystaniem gier 

  • Agnieszka Bilska, ZSO nr 10 w Gliwicach & Superbelfrzy RP

Współpraca czy rywalizacja w klasie? Jakich osób potrzebuje współczesny świat i co powinniśmy zmieniać w praktyce szkolnej?

  • Alicja Pacewicz, Centrum Edukacji Obywatelskiej
  • Marcin Paks, Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Sosnowcu & Superbelfrzy RP

Urozmaicamy dydaktykę - tworzenie edukacyjnych gier i zabaw (Learning Apps, Zondle) 

  • Marta Florkiewicz-Borkowska, Gimnazjum w Pielgrzymowicach & Superbelfrzy RP
  • Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim & Superbelfrzy RP

Technologia i nauczanie - ile i jakiego sprzętu potrzebujemy w szkole? Planowanie nauczania a mądre zakupy

  • Lechosław Hojnacki, RODN "WOM" w Bielsku-Białej, Enauczanie.com & Superbelfrzy RP

Komiks jako narzędzie edukacyjne w nauczaniu (nie tylko) historii

  • Bartek Janicki, Gimnazjum TAK im. Ireny Sendlerowej w Opolu

Jak zrobić cyfrową szkołę z niczego, czyli rzecz o oddolnym wspieranu szkolnych innowatorów i eduzmieniaczy. Program dla każdej szkoły krok po kroku

  • Jacek Ścibor, Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej & Superbelfrzy RP

 

4 lipca 2014 - piątek - Biblioteka Narodowa w Warszawie

Khan Academy po polsku czyli zrób to sam! Katarzyna Gorzędowska, Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa przy Szkole Europejskiej w Łodzi & Superbelfrzy RP

WebQuesty na nowo odkryte. Podnoszenie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli - doświadczenia z polskich szkół.

  • Zdzisława Hojnacka, Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Bielsku Białej & Superbelfrzy RP
  • Katarzyna Krywult, Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Bielsku Białej & Superbelfrzy RP

Kształtowanie kompetencji językowych, społecznych i cyfrowych z wykorzystaniem bloga

  • Arkadiusz Żmij, Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju & Superbelfrzy RP
  • Joanna Waszkowska, Zespół Szkół Prywatnych "Twoja Przyszłość" w Sosnowcu & Superbelfrzy RP
  • Katarzyna Krywult, Szkoła Podstawowa w Bestwinie & Superbelfrzy RP

Rozwój kompetencji zawodowych nauczycieli. Jak (kształcić i) doskonalić? - postulaty dla przebudowy systemu z punktu widzenia praktyków

  • Ewa Kędracka, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerowych w Warszawie & Superbelfrzy RP
  • Sabina Furgoł, METiS, Katowice oraz Lechosław Hojnacki, RODN "WOM" w Bielsku-Białej, Enauczanie.com & Superbelfrzy RP

Morze możliwości - czyli współpraca szkół europejskich w programie eTwinning

  • Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 im. KEN w Olsztynie & Superbelfrzy RP oraz Ambasador programu eTwinning

Nauczyciel twórcą e-zasobów edukacyjnych, czyli zostań wydawcą własnej e-publikacji

  • Artur Dyro, Learnetic & mInstructor

Minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska - gość Inspiracji 2014

Bezpłatne i profesjonalne, wolne i otwarte: oprogramowanie dla szkół, z którego grzechem byłoby nie korzystać

  • Rafał Brzychcy, projekt e-SWOI, Superbelfrzy RP
  • Adam Jurkiewicz, projekt e-SWOI, Superbelfrzy RP

Kompetencje przyszłości: programowanie. Jak rozwijać w szkołach już od szkoły podstawowej? 

  • Iwona Brzózka-Złotnicka, Centrum Edukacji Obywatelskiej & Superbelfrzy RP 
  • Krzysztof Jaworski, Szkoła Podstawowa nr 41 w Szczecinie & Superbelfrzy RP
  • Kamil Sijko, Fundacja CoderDojo Polska

Technologie mobilne w nauczaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  • Napoleon Bryl, Wydział Intermediów, Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie 

Szkoła życia? Społeczna odpowiedzialność szkoły - czyli uczymy się / wychowujemy także przez pomaganie 

  • Marcin Zaród, V Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Nauczyciel Roku 2013 & Superbelfrzy RP

Polska szkoła 2020 - dokąd zmierzamy? Wielogłos podsumowujący dyskusję - proponowane kierunki zmian.

  • Dariusz Danilewicz, Fundacja Think!
  • Anna Dziama, Centrum Nauki Kopernik
  • Marek Konieczniak, Vulcan
  • Mirosław Marczewski, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
  • Andrzej Molski, Young Digital Planet
  • Alicja Pacewicz, Centrum Edukacji Obywatelskiej
  • Mirosław Sielatycki, Biuro Edukacji M.St. Warszawy
  • Arkadiusz Walczak, WCIES


ORGANIZATORZY:

        

PARTNER MERYTORYCZNY:

PARTNER STRATEGICZNY:

 

PARTNERZY BIZNESOWI:

  minstructorpl

PARTNERZY:

frse logo_rgb_225     

PARTNERZY MEDIALNI:

              

{jacomment off}

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie