Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2023

Warszawa, 23-24.09.2023

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. INSPIR@CJE już po raz 11 - ale ten czas pędzi! 

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

 

23 września 2023 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie i wprowadzenie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Inspir@cyjne bingo 9 i pół - informacje o aktywnościach

  • Joanna Waszkowska (II Liceum Ogólnokształcące w Mysłowicach)

10.25 Wystąpienie otwierające: Jak (nie) rozmawiamy o edukacji?  

  • prof. Roman Leppert (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Akademickie Zacisze)

11.10 O mocy sprawczej i ściąganiu szyldów. O przywracaniu nauczycieli do zawodu

  • Ewa Radanowicz (Urząd Miasta i Gminy w Goleniowie)

11.35 Kreatywność pędzlem malowana” czyli o wspieraniu kreatywności dzieci i młodzieży w przestrzeniach szkolnych

  • Jakub Tylman (Publiczna Szkoła Podstawowa w Śremie)

12.00 Krytyczne myślenie jako kluczowa kompetencja w świecie fejków

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP) 

12.25 STEM w Bibliotece? O współpracy z dziećmi i ze szkołami

  • Barbara Krystosiak (Amazon)
  • Katarzyna Jantos i Sonia Szymala (Miejska Biblioteka Publiczna w Sosnowcu)

12.50 Obiad i kuluary

13.40 Herstory: Poznaj Jej historię

  • Emila Rybak (Herstory - History.tv)

14.05 Ćwiczenia z myślenia

  • prof. Lech Mankiewicz (Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, Superbelfrzy RP)

14.30 Jak autonomia zwiększa zaangażowanie ucznia w lekcję

  • Jacek Strzemieczny (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

14.55 Kuźnia (m)Talentów, czyli o szkoleniach słów kilka

  • Sebastian Urbański (Learnetic)

15.20 Zaufanie jest najwyższą formą docenienia pracy

  • Edyta Borowicz-Czuchryta (Publiczna Szkoła Podstawowa Galileo w Lublinie)

15.45 (Od)ważne słowa, czyli szkolne zmiany, które zaczynają się w języku

  • Katarzyna Radzikowska (Fundacja Szkoła z Klasą)

16.10 Przerwa kawowa

16.30 Pomysł na „upgrade” lekcji informatyki w każdej szkole

  • Beata Chodacka (V LO w Krakowie, SP nr 33 w Krakowie, Superbelfrzy RP)
  • Alicja Podstolec (Salezjański Zespół Szkół Publicznych im. św. Dominika Savio w Zabrzu, Superbelfrzy RP)

16.55 Skuteczne sposoby uczenia o bezpieczeństwie w sieci

  • Łukasz Dzieran (Centralny Dom Technologii)

17.20 Zadania domowe w epoce AI

  • Justyna Bober (Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, Superbelfrzy RP)

17.45 Alfabet przyszłości – od 4P do 4C

  • Karolina Żelazowska-Byczkowska (NODN Cyfrowy Dialog)

18.00 Co w szkolnej trawie na świecie piszczy?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

18.25 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


24 września 2023 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Tysiąc pierwsze czy pierwsze zadanie dyrektora: wsparcie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji uczenia

  • Dorota Kujawa-Weinke (Superbelfrzy RP)

09.25 Opowiedz mi jak się uczysz …, czyli co młodzi wiedzą o swoim uczeniu się?

  • Maria Czerwińska (Liceum Ogólnokształcące Filomata w Gliwicach)

09.50 Czego trzeba się oduczyć, aby (OK) nauczać?

  • Danuta Sterna (OśŚwiata / OK Nauczanie, Centrum Edukacji Obywatelskiej)

10.15 Jakich strategii uczenia się warto nauczyć naszych uczniów?

  • Dorota Uchwat-Zaród (III Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Superbelfrzy RP)
  • Marcin Zaród (V Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Superbelfrzy RP)

10.40 Puzzle inspiracji, czyli jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się

  • Agata Baj (Superbelfrzy RP) 

11.05 BINGO 9 i pół losowanie Odważ się! Na wychowawczej o fake newsach

  • Joanna Waszkowska (II Liceum Ogólnokształcące w Mysłowicach, Superbelfrzy RP)

11.40 Przerwa pogawędkowo-kawowo-przegryzkowa

12.20 Fake kNOw more - jak emocje wpływają na podatność na dezinformację?

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Fundacja Szkoła z Klasą)

12.45 Wielka gra o neurony

  • Joanna Gadomska (III Liceum Ogólnokształcące w Koninie, Superbelfrzy RP)

13.10 "Pocałuj żabkę w łapkę", czyli co o czarowaniu na lekcji wiedzą biolożka i geografka?

  • Bogusława Mikołajczyk (Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, Superbelfrzy RP)
  • Monika Szekiel (Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddz. Int. w Mikołowie, Superbelfrzy RP)

13.35 Jak przygotować młodych do wyzwań przyszłości? Solve for Tomorrow

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)
  • Joanna Gadomska (III Liceum Ogólnokształcące w Koninie, Superbelfrzy RP)

14.00 Pomysły na interdyscyplinarne zadania z wykorzystaniem metody Webquestu

  • Anna Romańska (Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi, Superbelfrzy RP)

14.25 Kompetencje 4K w szkolnej bibliotece

  • Marlena Kowalska (Katolicka Szkoła Podstawowa im. św. Jana Bosko w Piotrkowie Tryb., Superbelfrzy RP)

14.50 Losowanie nagród dla uczestników INSPIR@CJI

15.20 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie