Wszystko gra!

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Muzyka, co udowodniono wieloma badaniami, ma nie tylko wpływ na kulturę, rozwój emocjonalny, ale także na rozwój biologiczny. Kontakt z muzyką jest też okazją do specyficznych operacji umysłowych. Widoczny jest wpływ muzyki na rozumienie prostych zjawisk matematycznych, takich jak: położenie, kierunek, wielkość oraz proste figury geometryczne. Muzyka ułatwia integrowanie myślenia muzycznego i matematycznego. Muzykowanie angażuje cały mózg, świadomość i podświadomość, wyobraźnię, zmysły, emocje i ciało wpływając pozytywnie na doskonalenie zdolności werbalnych i umiejętności rozumowania. Stąd właśnie pomysł na muzyczną innowację…

„Wszystko gra” to zestaw lekcji muzyki dla klas 1–3 szkół podstawowych. Nasze lekcje są dla wszystkich. Możesz je wykorzystać w szkole podczas lekcji, w domu bawiąc się z dzieckiem, na zajęciach edukacyjnych, w nauczaniu domowym, czy w czasie wolnym. Możesz wykorzystać cały materiał lub jego fragment.

Nasza innowacja, składa się z pakietu ośmiu (około 10 minutowych) filmików, scenariuszy lekcji, kart pracy i materiałów dodatkowych, gdzie każdy porusza inne zagadnienie muzyczne, zawiera propozycje zabaw, ćwiczeń, piosenek i nawiązuje do różnych form artystycznych. Są to lekcje dedykowane edukacji wczesnoszkolnej ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli czy też prowadzących bez przygotowania muzycznego. Proponowane przez nas tematy i ćwiczenia odpowiadają potrzebom podstawy programowej, będąc równocześnie nowym podejściem do edukacji muzycznej, bez niepotrzebnego zadęcia, teoretyzowania, czy nudnych opowieści. W filmach dwoje prowadzących - muzyków, w sposób przystępny, różnorodny, lekki i czasem zabawny opracowuje zagadnienie lekcji, a towarzyszy im animowany stworek Wszystek. Nasza innowacja zachęca do kreatywnego wykorzystania materiałów codziennego użytku, aby stworzyć np. instrument czy przeprowadzić muzyczny eksperyment, bez konieczności kupowania drogich, profesjonalnych instrumentów muzycznych. Wychodzimy z założenia, że muzyka jest czymś co nas otacza, a nie elitarną sztuką dla wybitnie uzdolnionych.

O tym, że naprawdę wszystko gra, opowiadałyśmy na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2024:

Wszystkie materiały dostępne są z możliwością pobrania na stronie: https://wszystkogra.niefizyczni.pl/

Treści zawarte w naszych materiałach opieramy na codziennych tematach, ponieważ wiemy, że skuteczna edukacja nie może być oderwana od codzienności ucznia. Dodatkowo staramy się obudzić w dzieciach i ich opiekunach, nauczycielach, edukatorach, chęć do tego, by muzyka towarzyszyła im w rozwoju, pracy, pomagała się rozwijać, wyciszyć, zminimalizować stres, a nawet była rodzajem mnemotechniki pomocnej w zapamiętywaniu i uczeniu się.

***

Wszystko gra! Innowacja społeczna w obszarze kształcenia zrealizowana w inkubatorze PoPojutrze 2.0. Autorzy: Miłosz Sienkiewicz, Alicja Szulc-Rodziewicz, Agata Warda.

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.

 

Notka o autorce: Agata Warda jest wokalistką, autorką tekstów dla dzieci. Prowadzi muzyczno-artystyczne warsztaty dla dzieci. Absolwentka wydz. wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku i psychologii SWPS w Warszawie, ukończyła Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA oraz Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży GESTALT. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie