Plakaty do szkolnej klasy

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Jak szukać w Google?”, „Narzędzia Google w edukacji”, „Social media w szkole” oraz „Co zrobić ze zdjęciem?” – to cztery plakaty do klas szkolnych, które Fundacja Think! przygotowała we współpracy z Edunews.pl i nauczycielami grupy Superbelfrzy, a zaprezentowała podczas konferencji INSPIR@CJE 2015. Zawarte w nich podpowiedzi mogą okazać się przydatne i uczniom i nauczycielom.

Pierwszy plakat – „Jak szukać w Google?” – poświęcony został kompetencji wyszukiwania informacji w sieci internetowej.

"Narzędzia Google w edukacji" zawiera informacje o najważniejszych programach udostępnianych przez Google, których w szkołach można używać zupełnie za darmo.

Social media w szkole” zawiera informacje o popularnych serwisach społecznościowych, które można wykorzystać w nauczaniu.

Wreszcie, „Co zrobić ze zdjęciem?” jest próbą zainspirowania twórców cyfrowych zdjęć (których robimy bardzo dużo smartfonami i tabletami) do tworzenia kolekcji, albumów, kolaży czy komiksów w oparciu o posiadane zbiory.

Kolorowe plakaty przygotowano w dwóch wielkościach, formatu A3 i A2 - http://www.edunews.pl/do-pobrania/. Są to ciężkie pliki (ok. 100-150 MB), gdyż przygotowano je w wersji do druku. Aby je pobrać warto posiadać łącze internetowe o odpowiedniej przepustowości.

Co zrobić z tak dużym formatem – można oczywiście oddać do drukarni, gdzie za mniej więcej kilkanaście złotych można wydrukować 1 kolorowy plakat (w punkcie ksero może być drożej). Można też samemu spróbować wydrukować plakat i złożyć go z kawałków, korzystając np. z programu, który kiedyś prezentowaliśmy na łamach Edunews.pl – zob. Wielkoformatowe plakaty w szkole.

Wydrukowane plakaty można wykorzystać do udekorowania pracowni lub szkolnych korytarzy. Prosimy tylko, aby nie zamykać ich w pracowniach komputerowych – opowiadają one naprawdę o kompetencjach i narzędziach, które powinien znać i używać KAŻDY nauczyciel (tj. każdego przedmiotu).

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie