Plakaty do szkolnej klasy

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Jak szukać w Google?”, „Narzędzia Google w edukacji”, „Social media w szkole” oraz „Co zrobić ze zdjęciem?” – to cztery plakaty do klas szkolnych, które Fundacja Think! przygotowała we współpracy z Edunews.pl i nauczycielami grupy Superbelfrzy, a zaprezentowała podczas konferencji INSPIR@CJE 2015. Zawarte w nich podpowiedzi mogą okazać się przydatne i uczniom i nauczycielom.

Pierwszy plakat – „Jak szukać w Google?” – poświęcony został kompetencji wyszukiwania informacji w sieci internetowej.

"Narzędzia Google w edukacji" zawiera informacje o najważniejszych programach udostępnianych przez Google, których w szkołach można używać zupełnie za darmo.

Social media w szkole” zawiera informacje o popularnych serwisach społecznościowych, które można wykorzystać w nauczaniu.

Wreszcie, „Co zrobić ze zdjęciem?” jest próbą zainspirowania twórców cyfrowych zdjęć (których robimy bardzo dużo smartfonami i tabletami) do tworzenia kolekcji, albumów, kolaży czy komiksów w oparciu o posiadane zbiory.

Kolorowe plakaty przygotowano w dwóch wielkościach, formatu A3 i A2 - http://www.edunews.pl/do-pobrania/. Są to ciężkie pliki (ok. 100-150 MB), gdyż przygotowano je w wersji do druku. Aby je pobrać warto posiadać łącze internetowe o odpowiedniej przepustowości.

Co zrobić z tak dużym formatem – można oczywiście oddać do drukarni, gdzie za mniej więcej kilkanaście złotych można wydrukować 1 kolorowy plakat (w punkcie ksero może być drożej). Można też samemu spróbować wydrukować plakat i złożyć go z kawałków, korzystając np. z programu, który kiedyś prezentowaliśmy na łamach Edunews.pl – zob. Wielkoformatowe plakaty w szkole.

Wydrukowane plakaty można wykorzystać do udekorowania pracowni lub szkolnych korytarzy. Prosimy tylko, aby nie zamykać ich w pracowniach komputerowych – opowiadają one naprawdę o kompetencjach i narzędziach, które powinien znać i używać KAŻDY nauczyciel (tj. każdego przedmiotu).

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie