Grajmy w kości w szkole (1)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Kostki do gry to jedno z takich narzędzi edukacyjnych, które nie jest zbyt często wykorzystywane w edukacji i szkoda. Użycie kości na zajęciach z dziećmi może mieć wielorakie zastosowanie – najczęściej do nauki matematyki, ale można też grać w kości z piktogramami (rozwijając wyobraźnię i umiejętności językowe) czy sylabowe, zgłoskowe (ćwicząc wymowę). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na kości nakleić kody QR i już mamy zupełnie nowy wymiar zajęć edukacyjnych.

Najlepiej będzie jednak zacząć je szerzej wykorzystywać w matematyce do rozwijania umiejętności liczenia. Umieszczając operacje matematyczne jako element gry dla dzieci tworzymy zupełnie inną atmosferę nauki i zyskujemy inną jakość edukacji, w porównaniu do tradycyjnych technik powtarzania np. tabliczki mnożenia w celu zapamiętania. W grze dochodzi coś jeszcze – uczniowie nie tylko lubią taki sposób uczenia się, ale także mogą stosować rozmaite strategie, poszukując odpowiedzi.

O tym, jak możemy grać w szkole w kości, opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 dwie nauczycielki – Anna Grzegory oraz Monika Walkowiak z grupy Superbelfrzy Mini. Dzięki odpowiednio przygotowanym planszom (np. dostępnych w Printotece), możemy stosować rozmaite warianty gry i sprawić, że dodawanie, odejmowanie, mnożenie czy dzielenie nie będą wcale uczniom się nudzić. Zobaczmy:

Zainteresowanych kostkami zachęcamy do odwiedzin bloga www.kostkinamatmie.edu.pl, w którym znaleźć można wiele pomysłów na ciekawe i rozwijające gry dla dzieci.

Przypominamy także, że na rynku publikacji są dostępne dwie ciekawe pozycje omawiające zastosowanie kości w nauczaniu – zob. Zagraj w kości na matematyce oraz Gry matematyczne w szkole.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie