Grajmy w kości w szkole (2)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Kości do gry mają wielorakie zastosowanie w szkole. Możemy je wykorzystać na różnych przedmiotach, niekoniecznie tylko nauczając / ucząc się matematyki. Można grać w kości z piktogramami (rozwijając wyobraźnię i umiejętności językowe) czy w kości sylabowe, zgłoskowe (ćwicząc wymowę), nie tylko sześciościennymi, ale też dziesięciościennymi. Można do nich wymyślić najróżniejsze scenariusze gier i zabaw. Zatem grajmy, aby się uczyć!

Najlepiej będzie jednak zacząć je szerzej wykorzystywać w matematyce do rozwijania umiejętności liczenia. Umieszczając operacje matematyczne jako element gry dla dzieci tworzymy zupełnie inną atmosferę nauki i zyskujemy inną jakość edukacji, w porównaniu do tradycyjnych technik powtarzania np. tabliczki mnożenia w celu zapamiętania. W grze dochodzi coś jeszcze – uczniowie nie tylko lubią taki sposób uczenia się, ale także mogą stosować rozmaite strategie, poszukując odpowiedzi. Pojawiają się też emocje, które sprzyjają zaangażowaniu w naukę.

O tym, jak możemy grać w szkole w kości, opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 dwie nauczycielki – Sabina Piłat i Anna Grzegory  z grupy Superbelfrzy Mini. Dzięki odpowiednio przygotowanym planszom (np. dostępnych w Printotece), możemy stosować rozmaite warianty gry i sprawić, że dodawanie, odejmowanie, mnożenie czy dzielenie nie będą wcale uczniom się nudzić. Zobaczmy:

Zainteresowanych kostkami zachęcamy do odwiedzin bloga www.kostkinamatmie.edu.pl, w którym znaleźć można wiele pomysłów na ciekawe i rozwijające gry dla dzieci.

Przypominamy także, że na rynku publikacji są dostępne dwie ciekawe pozycje omawiające zastosowanie kości w nauczaniu – zob. Zagraj w kości na matematyce oraz Gry matematyczne w szkole.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie