Grajmy w kości w szkole (2)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Kości do gry mają wielorakie zastosowanie w szkole. Możemy je wykorzystać na różnych przedmiotach, niekoniecznie tylko nauczając / ucząc się matematyki. Można grać w kości z piktogramami (rozwijając wyobraźnię i umiejętności językowe) czy w kości sylabowe, zgłoskowe (ćwicząc wymowę), nie tylko sześciościennymi, ale też dziesięciościennymi. Można do nich wymyślić najróżniejsze scenariusze gier i zabaw. Zatem grajmy, aby się uczyć!

Najlepiej będzie jednak zacząć je szerzej wykorzystywać w matematyce do rozwijania umiejętności liczenia. Umieszczając operacje matematyczne jako element gry dla dzieci tworzymy zupełnie inną atmosferę nauki i zyskujemy inną jakość edukacji, w porównaniu do tradycyjnych technik powtarzania np. tabliczki mnożenia w celu zapamiętania. W grze dochodzi coś jeszcze – uczniowie nie tylko lubią taki sposób uczenia się, ale także mogą stosować rozmaite strategie, poszukując odpowiedzi. Pojawiają się też emocje, które sprzyjają zaangażowaniu w naukę.

O tym, jak możemy grać w szkole w kości, opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 dwie nauczycielki – Sabina Piłat i Anna Grzegory  z grupy Superbelfrzy Mini. Dzięki odpowiednio przygotowanym planszom (np. dostępnych w Printotece), możemy stosować rozmaite warianty gry i sprawić, że dodawanie, odejmowanie, mnożenie czy dzielenie nie będą wcale uczniom się nudzić. Zobaczmy:

Zainteresowanych kostkami zachęcamy do odwiedzin bloga www.kostkinamatmie.edu.pl, w którym znaleźć można wiele pomysłów na ciekawe i rozwijające gry dla dzieci.

Przypominamy także, że na rynku publikacji są dostępne dwie ciekawe pozycje omawiające zastosowanie kości w nauczaniu – zob. Zagraj w kości na matematyce oraz Gry matematyczne w szkole.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie