Popplet w projekcie

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Popplet to bardzo prosta aplikacja, która umożliwia graficzne przedstawienie wielu pomysłów. To skarbnica niezliczonych możliwości edukacyjnych. Idealna w projekcie i idealna dla nauczyciela, ucznia, który dopiero zaczyna swoją przygodę z nowoczesnymi technologiami.

W jaki sposób zatem wykorzystać Popplet? Aplikacja ta to cyfrowy organizer, możemy więc spisywać i porządkować w niej pomysły, graficznie przedstawić działania w projekcie, wizualizować burzę mózgów, opowiadać historie, porządkować wydarzenia historyczne, opisywać systemy polityczne i społeczne.

Graficzne notatki sprawiają, że nauka staje się bardziej skuteczna i efektywna, a takie aplikacje jak Popplet motywują uczniów do pracy, zmuszają do kreatywności, ułatwiają zapamiętanie i uporządkowanie wiadomości.

Bezpłatna wersja tej aplikacji umożliwia stworzenie jednej mapy bez możliwości jej zachowania; żeby stworzyć kolejną trzeba wymazać poprzednią. Jest to dobre rozwiązanie, jeżeli nie chcemy przechowywać poppletów w pamięci tabletu. W przeciwnym razie trzeba zakupić jej pełną wersję. Do tworzonej mapy możemy dodać tekst, obraz i rysunek. Gotową pracę zapisać jako plik jpg lub wysłać mailem w formacie pdf lub jpg. Aplikacja jest dostępna na App Store, niestety nie ma wersji na Androida. Na szczęście nie oznacza to, że popplety mogą tworzyć tylko użytkownicy iPadów czy iPhonów. W internecie, na stronie https://popplet.com/ też zwizualizujemy swoje pomysły.

Popplet to jedna z aplikacji, którą wykorzystamy w projekcie Mitologujemy. Uczniowie stworzą w niej drzewo genealogiczne greckich bogów. Gotowe prace umieścimy na blogu projektu http://mitologujemy.blogspot.com/.

Żeby ułatwić nauczycielom i uczniom posługiwanie się tym programem i zachęcić do działania, nagrałyśmy krótki filmik instruktażowy, z którym każdy w kilka minut pozna tę aplikację i stworzy swoją pierwszą mapę myśli.

Dodatkowe wsparcie dla nauczycieli jest bardzo ważne w naszych projektach, dlatego organizujemy nie tylko warsztaty dla uczniów i nauczycieli, ale również tworzymy samouczki. Tym razem poszłyśmy krok dalej i nagrałyśmy nasz pierwszy filmik instruktażowy:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, członkinie grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie