Texting Story, czyli czat na lekcji

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej... A chodzi przecież o to, aby pisać jak najlepiej. Trening pisania w szkole odbywa się na różne sposoby. I trzeba przyznać, że pisanie nie należy do ulubionych aktywności uczniów, dlatego nauczyciele szukają różnych atrakcyjnych form wyrazu wykorzystując dobrodziejstwa nowoczesnych technologii. Komiksy, memy, bajki, cyfrowe książeczki, loesje, wycinki w termosie i wiele innych pomysłów, dzięki którym pisanie staje się przyjemniejsze i bliższe uczniom, szczególnie jeśli mogą wykorzystać swoje urządzenia mobilne.

Zainspirowana niemiecką nauczycielką Niną Toller postanowiłam przetestować polecane przez nią narzędzie. To appka dostępna na oba systemy: Android i IOS. Bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze. Polega na stworzeniu konwersacji między dwoma osobami. Mamy wrażenie, jakbyśmy pisali na czacie. Następnie całość nagrywamy w postaci filmu i zapisujemy w galerii lub udostępniamy dalej.

Texting Story to aplikacja, która działa offline, nie zajmuje dużo miejsca i , jak już napisałam, z pewnością nie sprawi trudności w obsłudze. Wystarczy ogarnąć cztery przyciski:

  • Settings - tutaj nadajemy nazwy dwóm rozmawiającym ze sobą osobom oraz możemy dodać własnego awatara. Zmiana koloru jest niestety w ramach opcji pro. W darmowej wersji mamy jasny róż i błękitny.
  • Clear story - tutaj usuwamy całą zapisaną konwersację.
  • Create video - nasza wiadomość zostanie nagrana i zapisana do galerii.
  • Share story - dzięki temu przyciskowi możemy nasz filmik udostępnić dalej w Internecie lub wiadomości smsowej.

Tworząc konwersację musimy pamiętać, aby przełączać się pomiędzy osobami - apka nie robi tego automatycznie. Opcja nagrania nagrywa całość naszej konwersacji, co oznacza że błędy i usuwane treści też. Ale właśnie w tym cały urok!

I oto cała filozofia. Ja już mam pomysł na wykorzystanie! Już wiem, co będziemy robić po feriach na lekcji niemieckiego ;) I liczę, że w Waszych głowach już też zaiskrzyło ;-) Zainspirujcie się i podzielcie się Waszymi pomysłami z nami! Do dzieła!

Zamieszczam przykładowy filmik z wiadomością. Zobacz, jak to działa! Zobacz, jakie to proste!

 

Notka o autorce: Marta Florkiewicz-Borkowska jest nauczycielką języka niemieckiego i zajęć praktycznych w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach. Nauczycielka Roku 2017. Trenerka edukacyjna, ekspertka CEO, edukator w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, prelegentka na wielu konferencjach edukacyjnych, autorka licznych artykułów dotyczących wykorzystywania nowoczesnych technologii w nauczaniu, studentka arteterapii, należy do społeczności nauczycieli SuperBelfrzy RP. Prowadzi własny blog DeutschFun. Niniejszy artykuł ukazał się w Blogu SuperBelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka; licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie