Graj z filmem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gry miejskie zdobywają coraz większą popularność w edukacji. Ich istotą jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. W Polsce dużą popularnością cieszą się np. miejskie gry historyczne. Uczniowie wcielają się w bohaterów historii i wyruszają na ulice miasta w celu wykonania określonych zadań. A może zagramy w film?(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

Polski Instytut Sztuki Filmowej wspólnie z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty zapraszają do udziału w Filmowych Grach Miejskich, które 1 czerwca odbędą się w pięciu miastach Polski.

Filmowe Gry Miejskie będą okazją do jedynego w swoim rodzaju spaceru filmowymi śladami Warszawy, Poznania, Krakowa, Gdańska i Białegostoku. W każdym z tych miast trasę oraz zadania do wykonania na poszczególnych punktach opracują uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do wspólnej.

Gry mogą być pretekstem do przypomnienia sobie ulubionych filmowych scen, cytatów czy bohaterów. Wszystkie zadania będą związane z polskimi produkcjami - zwłaszcza tymi z pakietu Filmoteki Szkolnej. Chcemy w ten sposób polecić uczestnikom gry najciekawsze tytuły polskiego kina oraz przypomnieć o pakiecie filmów, który mogą znaleźć w swoich szkołach.

Udział w grach jest bezpłatny. Uczestnikami gier mogą być uczniowie szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami, choć udział w grze nie jest zamknięty dla innych osób.

Zgłoszenia udziału w grze należy przesyłać do 31 maja 2011 r. na adres koordynatorów gier.

Więcej informacji o projekcie na stronie Filmoteki Szkolnej.

Dobrej filmowej zabawy!

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie