Z klasy do kasy - po raz szósty

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Celem projektu „Z klasy do kasy” jest edukacja ekonomiczna młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, a w szczególności przybliżenie im zasad działania podstawowych instrumentów rynku kapitałowego, mechanizmów giełdy oraz problematyki oszczędzania. W tym projekcie każdy uczestnik może sprawdzić zasady inwestowania w praktyce, bez obawy, że utraci swoje rzeczywiste oszczędności.sxc.hu

Centralnym punktem projektu będzie inwestowanie wirtualnych środków w wybrane instrumenty finansowe za pośrednictwem aplikacji internetowej tzw. gry giełdowej.

Konkurs będzie składał się z dwóch etapów:

Pierwszy - dotyczy inwestowania. Każda drużyna, która do 20 kwietnia zarejestruje się na stornie www.wyborcza.biz/zkdk otrzyma wirtualne 100 tys. zł. Kwotę tę będzie mogła zwiększyć zaciągając kredyt w wysokości do 50 tys. zł. Inwestowanie w akcje spółek WIG20, fundusze inwestycyjne, waluty, lokaty bankowe i złoto będzie trwało 6 tygodni.

Drugi - polega na sprawdzaniu wiedzy ekonomiczno-finansowej uczestników. Po zakończeniu inwestowania, w każdym z województw odbędą się półfinały, w których udział weźmie po 20 najlepszych komitetów.

Konkurs „Z klasy do kasy” rozstrzygnie finał ogólnopolski, podczas którego zwycięzcy półfinałów zmierzą się w ogólnopolskim quizie z wiedzy ekonomicznej. Zwycięzcy półfinałów i finałów otrzymają nagrody pieniężne. Więcej informacji o konkursie na stronie www.wyborcza.biz/zkdk.

"Narodowy Bank Polski od lat wspiera edukację finansową uczniów. Gra inwestycyjna  „Z klasy do kasy” stanowić będzie istotne uzupełnienie prowadzonego programu edukacyjnego. Poprzez zabawę i rywalizację będzie przybliżać uczniom podstawowe instrumenty finansowe rynku kapitałowego i zasady funkcjonowania giełdy papierów wartościowych." - mówi Zbigniew Augustynowicz, zastępca dyrektora Departamentu Edukacji i Wydawnictw w NBP. "Mamy nadzieję, że gra pomoże młodzieży w zarządzaniu w przyszłości własnymi zasobami finansowymi."

Projekt „Z klasy do kasy” został dofinansowany ze środków NBP. Partnerami konkursu oprócz NBP są: Gazeta Wyborcza, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy oraz Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie