Z klasy do kasy - po raz szósty

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Celem projektu „Z klasy do kasy” jest edukacja ekonomiczna młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, a w szczególności przybliżenie im zasad działania podstawowych instrumentów rynku kapitałowego, mechanizmów giełdy oraz problematyki oszczędzania. W tym projekcie każdy uczestnik może sprawdzić zasady inwestowania w praktyce, bez obawy, że utraci swoje rzeczywiste oszczędności.sxc.hu

Centralnym punktem projektu będzie inwestowanie wirtualnych środków w wybrane instrumenty finansowe za pośrednictwem aplikacji internetowej tzw. gry giełdowej.

Konkurs będzie składał się z dwóch etapów:

Pierwszy - dotyczy inwestowania. Każda drużyna, która do 20 kwietnia zarejestruje się na stornie www.wyborcza.biz/zkdk otrzyma wirtualne 100 tys. zł. Kwotę tę będzie mogła zwiększyć zaciągając kredyt w wysokości do 50 tys. zł. Inwestowanie w akcje spółek WIG20, fundusze inwestycyjne, waluty, lokaty bankowe i złoto będzie trwało 6 tygodni.

Drugi - polega na sprawdzaniu wiedzy ekonomiczno-finansowej uczestników. Po zakończeniu inwestowania, w każdym z województw odbędą się półfinały, w których udział weźmie po 20 najlepszych komitetów.

Konkurs „Z klasy do kasy” rozstrzygnie finał ogólnopolski, podczas którego zwycięzcy półfinałów zmierzą się w ogólnopolskim quizie z wiedzy ekonomicznej. Zwycięzcy półfinałów i finałów otrzymają nagrody pieniężne. Więcej informacji o konkursie na stronie www.wyborcza.biz/zkdk.

"Narodowy Bank Polski od lat wspiera edukację finansową uczniów. Gra inwestycyjna  „Z klasy do kasy” stanowić będzie istotne uzupełnienie prowadzonego programu edukacyjnego. Poprzez zabawę i rywalizację będzie przybliżać uczniom podstawowe instrumenty finansowe rynku kapitałowego i zasady funkcjonowania giełdy papierów wartościowych." - mówi Zbigniew Augustynowicz, zastępca dyrektora Departamentu Edukacji i Wydawnictw w NBP. "Mamy nadzieję, że gra pomoże młodzieży w zarządzaniu w przyszłości własnymi zasobami finansowymi."

Projekt „Z klasy do kasy” został dofinansowany ze środków NBP. Partnerami konkursu oprócz NBP są: Gazeta Wyborcza, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy oraz Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie