Blogowe arcydzieła nagrodzone

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczestnicy konkursu blogowego w ramach projektu „Interaktywna mapa przemian”, udowodnili, że umiejętność korzystania z nowych technologii i internetu w połączeniu z pracowitością, pasją i społecznym zaangażowaniem mogą dać niezwykłe rezultaty – czego dowodem są ich serwisy poświęcone zmianom, jakie zaszły w naszym kraju dzięki Funduszom Europejskim.(C) EDUNEWS.PL

Zadanie uczniów polegało na prowadzeniu przez 6 tygodni bloga na temat zmian, jakie dzięki Funduszom Europejskim zaszły w ich otoczeniu, w regionie, w całej Polsce. Wcielali się w rolę dziennikarzy, fotoreporterów, kamerzystów, aby ich blog zawierał nie tylko informacje tekstowe, ale przede wszystkim ciekawy, dynamiczny przekaz multimedialny. Musieli również przyciągnąć do swojego serwisu czytelników i rozpromować swój blog. Wielu z nich udało się to w profesjonalny sposób, który pozwala zakwalifikować ich blogi do grupy poważnych mediów lokalnych, z wieloma tysiącami odwiedzin.

„Do konkursu zgłoszono blogi z całego kraju." – mówi Dariusz Danilewicz, prezes Fundacji Think! – "Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych opisywali projekty, które wpłynęły pozytywnie na poprawę życia mieszkańców ich miejscowości w takich sferach jak infrastruktura, edukacja, kultura, odnowa zabytków. Dzięki blogom powstała w sieci unikalna panorama różnorodnych korzyści odniesionych przez Polaków dzięki Unii Europejskiej.”

Jury, w skład którego weszli przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz Fundacji Think!, postanowiło wyróżnić prace, które charakteryzowały się dużą samodzielnością wpisów, niebanalnym podejściem do tematu, estetyczną stroną formalną i poprawnością merytoryczną.

Najlepszym okazał się blog Puławskie przemiany Bartłomieja Niespodziany oraz Anny Barnaś z ZSO nr 1 im. KEN w Puławach. To świetny przykład serwisu, który nie tylko promuje Fundusze Europejskie w działaniu, ale przede wszystkim przybliża samo miasto tym, którzy w nim jeszcze nie byli lub byli bardzo dawno temu. Dodatkowo autorzy użyli aplikacji tłumacza Google, aby treści w języku polskim pojawiające się w blogu były w jednej chwili zamieniane na jeden z pięciu europejskich języków: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański czy rosyjski. Pomysł doskonały i mimo nieco nie doskonałego tłumacza, godny polecenia włodarzom innych miast jako sposób na wypromowanie miejscowości na skalę międzynarodową.

(CC-BY) Puławskie Przemiany

Drugie miejsce zajęły ex aequo blogi spod hasła „metamorfozy”: Pawłowickie metamorfozy Hanny Holeksy, Agnieszki Kajzerek i Jakuba Bazgiera z Publicznego Gimnazjum nr 3 w Pielgrzymowicach oraz Unijna metamorfoza Poznania Adama Makowskiego, Franciszka Czerwińskiego i Klaudiusza Bajołka z I LO im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu. Autorzy pierwszego bloga wiedzieli, że robią świetnego, dynamicznego i interaktywnego (przy wykorzystaniu kilkunastu ciekawych narzędzi internetowych) bloga o swojej wsi (Pielgrzymowice) i okolicy. Nie spodziewali się jednak, że mogą osiągnąć tak wiele – zamierzają teraz kontynuować bloga, ponieważ – jak powiedzieli - pozostało jeszcze wiele tematów, których nie poruszyli ze względu na regulamin konkursu. Twórcy drugiego z wymienionych blogów postawili przede wszystkim na interakcję z uczniami poznańskich szkół, którzy opowiadali w różnej formie i z wielkim poczuciem humoru o tym, w jaki sposób zmienia się Poznań na naszych oczach. Do dnia rozstrzygnięcia zebrali na swoim blogu ponad 17680 odwiedzin. Oba nagrodzone blogi z 2. miejsca są dowodem, że doskonałe wyniki przynosi połączenie poważnego tematu i wyzwania z dobrą zabawą – wtedy wszystko lepiej się układa i rezultaty przekraczają początkowe wyobrażenia.

CC-BY Edunews.pl - Laureaci konkursu blogowego Interaktywna Mapa Przemian 2012

Na trzecim miejscu uplasowały się blogi: Na Śląsku dużo się dzieje Adama Sibika, Tomasza Gonciarza i Agnieszki Miszewskiej z Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 w Gliwicach (świetna kampania promocyjna, nawet z wykorzystaniem reklamy wyświetlanej w tramwajach), Fundusze Unijne zmieniają naszą rzeczywistość Grzegorza Wieczorkiewicza z ZS nr 4 im. J. Groszkowskiego w Tychach (bardzo ciekawe repozytorium informacji o zmieniających się Tychach w dłuższym okresie – gdyż blog był kontynuacją działań z edycji 2011 projektu) oraz Rowerem przez mapę przemian Aleksandry Jackowiak i Aleksandry Grześkowiak z LO im. Powstańców Wielkopolskich w Środzie Wlkp. (dobry pomysł na rowerową wyprawę, podczas której autorki bloga dokumentowały przemiany dzięki Funduszom Europejskim w trzech miastach i jednej wsi Wielkopolski).

Trzy wyróżnienia powędrowały do autorów blogów: Bielskie projekty unijne Adriana Oniszczuka z II LO im. B. Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim (świetna promocja Podlasia, pokazanie i ciekawych miejsc i korzyści, jakie region uzyskał dzięki Funduszom Europejskim), Eurofundusze w Krotoszynie Łukasza Marszałka, Joanny Jędrzejak i Kingi Zembskiej z I LO im. Kołłątaja w Krotoszynie oraz Fundusze Unijne-Tychy Michała Laska z ZS nr 4 w Tychach.

Pakiet multimedialny EuroFundusze ABCOrganizatorzy projektu przygotowali dla biorących w nim udział nauczycieli nowoczesny pakiet multimedialny stanowiący wyjątkowe kompendium wiedzy o wielowymiarowej transformacji Polski pod wpływem Funduszy Europejskich. Trafił on do blisko 400 nauczycieli, którzy na zajęciach z różnych przedmiotów (m.in. wiedza o społeczeństwie, język polski, geografia, biologia, chemia, podstawy przedsiębiorczości) mogli wykorzystać: oprogramowanie na tablice interaktywne lub komputery zawierające 10 multimedialnych lekcji wraz z ćwiczeniami - EuroFundusze ABC, 15 scenariuszy lekcji na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, 5 webquestów, e-informator dla uczniów „Alfabet Funduszy Europejskich” (także w wersji na smartfony z systemami iOS i Android) oraz grę internetową „Podróże przez Fundusze”.

Narzędzia te spotkały się on z pozytywnym przyjęciem nauczycieli i uczniów, zaś razem z uczniowskimi blogami – będą stanowić trwały efekt zakończonego projektu. Zainteresowani pakietem nauczyciele mogą otrzymać go nieodpłatnie – należy w tym celu skontaktować się z Fundacją Think! – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie