W Sejmie o ekorozwoju

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przygotowania do XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży już rozpoczęte. Prace idą pełną parą. 1 czerwca 2013 r. na Wiejskiej w Warszawie pojawią się młodzi ludzie, którzy będą dyskutować o tym, co może być impulsem do lokalnego ekorozwoju.CC-BY-NC-ND Centrum Edukacji Obywatelskiej

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży to nie jest zwykła wizyta w Parlamencie. Projekt ma na celu zwiększenie aktywności społecznej młodych ludzi, zmotywowanie uczniów i uczennic do dyskusji z rówieśnikami, nauczycielami, dyrekcją szkoły i innymi przedstawicielami społeczności lokalnej. Celem projektu jest również przybliżenie uczestnikom i uczestniczkom pracy Sejmu RP i procesu legislacyjnego.

W ramach projektu uczniowie i uczennice mają za zadanie przeprowadzenie debat związanych z ekorozwojem. Do Warszawy zostaną w czerwcu zaproszone zespoły uczniowskie, które przeprowadzą najciekawsze debaty. Praktyczne porady o tym, jak zorganizować debatę i jak najlepiej się do niej przygotować, znaleźć można na stronach CEO w zakładce O debatach.

Do udziału w projekcie mogą się zgłaszać dwuosobowe zespoły uczniów i uczennic z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się na platformie www.sdim.ceo.nq.pl do dnia 24 marca 2013 roku.

Więcej informacji o projekcie, regulamin wyłaniania uczestników i uczestniczek, harmonogram, a także materiały pomocnicze są dostępne na stronie projektu: www.ceo.org.pl/sejmmlodziezy.

Na podstawie oceny prac dwuosobowych zespołów uczniowskich zostanie wyłonionych 460 młodzieżowych posłanek i posłów, którzy spotkają się 1 czerwca w Sejmie RP, żeby rozmawiać o roli młodzieży i ich wpływie na lokalny ekorozwój. Wcześniej 52 z nich na spotkaniu komisji problemowej opracuje podstawę do dyskusji - projekt uchwały.

Organizatorem projektu jest Kancelaria Sejmu RP, we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie