Za naprawianie świata

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Stowarzyszenie „Dzieci Holocaustu” w Polsce i Centrum Edukacji Obywatelskiej ogłosiły VII edycję Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Kandydatury nauczycieli można zgłaszać do 31 lipca 2013 roku.CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

Nagroda przyznawana jest nauczycielom, którzy uczą i wychowują w duchu tolerancji i poszanowania dla innych, inspirują do działań zgodnych z tymi zasadami i odgrywają aktywną rolę w swojej szkole oraz w społeczności lokalnej.

Co roku kapituła wyłania laureata konkursu, który otrzymuje nagrodę wysokości 15 000 zł. W skład kapituły nagrody wchodzą m.in. Krzysztof Czyżewski – przewodniczący kapituły, twórca Fundacji ”Pogranicze”; Elżbieta Ficowska – pedagog, działaczka społeczna, jedna z 2,5 tys. osób uratowanych przez Irenę Sendlerową i była przewodnicząca Stowarzyszenia Dzieci Holocaustu w Polsce; Alicja Pacewicz – dyrektor Centrum Edukacji Obywatelskiej do spraw programów i wydawnictw; Mirosław Sawicki – były dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, minister edukacji narodowej w rządzie Marka Belki, od 2008 roku członek Rady Edukacji Narodowej.

Jak ubiegać się o nagrodę?

Kandydat do nagrody powinien być czynnym zawodowo nauczycielem szkoły podstawowej, gimnazjalnej lub ponadgimnazjalnej w Polsce (nie ma znaczenia, czy szkoła jest państwowa, prywatna czy społeczna). Powinien uczyć w duchu tolerancji, odgrywać aktywną rolę w szkole lub szerszym środowisku oraz wyrażać to poprzez konkretne projekty i działania.

Zgłoszenia do nagrody mogą nadsyłać osoby fizyczne, organizacje i instytucje oraz sami kandydaci. Dokumenty aplikacyjne oraz regulamin konkursu dostępne są na stronie www.nagrodasendlerowej.pl. Termin nadsyłania zgłoszeń do nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” upływa 31 lipca 2013 r.

Wręczenie nagrody – organizowane w pałacyku MSZ w Warszawie – zaplanowane jest na koniec września 2013 roku.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie