Jak przemieniać lokalne opowieści w animacje?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprosiło a bibliotekarzy i bibliotekarki z obszarów wiejskich i małych miejscowości z całej Polski do projektu edukacyjnego realizowanego w ramach programu "Ojczysty dodaj do ulubionych" Narodowego Centrum Kultury. W projekcie Filmowe pogwarki biblioteki stały się nowoczesnymi ośrodkami badań lokalnej odmiany polszczyzny.fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Bibliotekarze i bibliotekarki wspierali młodych ludzi w pracy zespołowej i samodzielnych poszukiwaniach. Młodzież odkrywała jak bogatym kulturowo środowisku mieszka i uczy się. Poprzez spotkania z lokalnymi twórcami, etnografami i przedstawicielami starszego pokolenia mogła odkryć dawny język, obyczaje i tradycje, a tworząc filmy animowane oraz organizując ich premiery zdobyła nowe umiejętności.

Dziedzictwo nie należy do najciekawszych tematów dla młodych ludzi. Jednak stworzenie filmu animowanego, którego tematem było dziedzictwo okazało się strzałem w dziesiątkę. (…) projekt był dla dużej większości uczestników odkryciem dawnej gwary aleksandrowskiej a na pewno zaangażowaniem się w tak aktywne promowanie własnego dziedzictwa –podsumowuje działania Justyna Bździuch opiekunka projektu w Aleksandrowie.

Na blogu Filmowych pogwarek znajduje się ciekawa baza materiałów dotyczących animacji, badania lokalnych odmian polszczyzny, czy sposobów na przeprowadzenie projektu z młodzieżą.

Przeczytać warto również relację z warsztatów animacji poklatkowej, które odbyły się w bibliotekach Zachęcamy do poznania dobrych praktyk w pracy z filmem. Prześledźcie pracę animatorów i młodzieży, poznajcie różne techniki animacji, obejrzyjcie efekty prac grup uczestniczących w projekcie.

Aby wejść na bloga wystarczy kliknąć link: http://blogiceo.nq.pl/filmowepogwarki/.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie