Wirtualna podróż przez Powstanie Warszawskie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edukacja społecznaMuzeum Powstania Warszawskiego jest nie tylko jednym z najciekawszych polskich muzeum, ale również jednym z najbardziej interaktywnych. Od dziś można je również odwiedzać w sieci. Uruchomiony został serwis 1944.wp.pl, który jest, jak zapowiadają twórcy serwisu, tylko pierwszą odsłoną projektu Wirtualne Muzeum Powstania Warszawskiego.

 

Powstanie tej nowoczesnej interaktywnej strony Powstania Warszawskiego, stwarza zupełnie nowe możliwości edukacji historycznej, chociaż raczej dla zaspokojenia indywidualnej ciekawości i pogłębienia wiedzy niż na lekcjach szkolnych. Wirtualne zwiedzanie najlepiej wychodzi na ekranie własnego komputera, gdyż wówczas można się zatrzymać na dowolny czas przy eksponatach, które najbardziej skupiają uwagę zwiedzających. Być może o dodatkowych materiałach dla szkół organizatorzy pomyślą na etapie dalszych prac nad rozwojem serwisu.

 

Prace nad uruchomieniem platformy dla Muzeum Powstania Warszawskiego trwały blisko dwa lata. Budowanie interaktywnej ekspozycji Muzeum Powstania Warszawskiego podzielone zostało na etapy. Podziału dokonano według kluczowych wydarzeń oraz dat związanych z przebiegiem Powstania Warszawskiego. Realizacja projektu wymagała zaangażowania wielu specjalistów - historyków i informatyków, którzy wspólnymi siłami stworzyli unikalną internetową ekspozycję muzealną. Użyto m.in.  trójwymiarowych zdjęć wszystkich eksponatów, znajdujących się w Muzeum Powstania Warszawskiego tak, aby internauta mógł obejrzeć je z dowolnej strony.

 

edukacja społeczna

 

W sieci dostępne są m.in. informacje dotyczące przygotowań do godziny „W”, prezentowane są kolejne dni walk, powstańcze kroniki filmowe i zdjęcia (wchodzą one w skład projektu Pierwsze Dni). Ponieważ pojemność sieci jest znacznie większa niż możliwości budynków, w których znajduje się Muzeum Powstania Warszawskiego, stąd też w Internecie możemy zobaczyć znacznie więcej eksponatów niż w samym muzeum – dostępna jest na przykład inscenizacja online pokazująca, w jaki sposób drukowano powstańczą prasę.

 

edukacja społeczna 

 

Serwis zawiera również listę nazwisk uczestników Powstania zapisaną na Murze Pamięci, który znajduje się na terenie Muzeum Powstania Warszawskiego. W ten sposób za pomocą wyszukiwarki internetowej możliwe jest odnalezienie każdego spośród blisko 10 000 nazwisk znajdujących się na murze.

 

Projekt wirtualnemuzeum.1944 jest innowacyjnym programem realizowanym przez Fundację Grupy TP, której celem jest przeniesienie do Internetu zasobów najciekawszych polskich muzeów.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie