Wirtualna podróż przez Powstanie Warszawskie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edukacja społecznaMuzeum Powstania Warszawskiego jest nie tylko jednym z najciekawszych polskich muzeum, ale również jednym z najbardziej interaktywnych. Od dziś można je również odwiedzać w sieci. Uruchomiony został serwis 1944.wp.pl, który jest, jak zapowiadają twórcy serwisu, tylko pierwszą odsłoną projektu Wirtualne Muzeum Powstania Warszawskiego.

 

Powstanie tej nowoczesnej interaktywnej strony Powstania Warszawskiego, stwarza zupełnie nowe możliwości edukacji historycznej, chociaż raczej dla zaspokojenia indywidualnej ciekawości i pogłębienia wiedzy niż na lekcjach szkolnych. Wirtualne zwiedzanie najlepiej wychodzi na ekranie własnego komputera, gdyż wówczas można się zatrzymać na dowolny czas przy eksponatach, które najbardziej skupiają uwagę zwiedzających. Być może o dodatkowych materiałach dla szkół organizatorzy pomyślą na etapie dalszych prac nad rozwojem serwisu.

 

Prace nad uruchomieniem platformy dla Muzeum Powstania Warszawskiego trwały blisko dwa lata. Budowanie interaktywnej ekspozycji Muzeum Powstania Warszawskiego podzielone zostało na etapy. Podziału dokonano według kluczowych wydarzeń oraz dat związanych z przebiegiem Powstania Warszawskiego. Realizacja projektu wymagała zaangażowania wielu specjalistów - historyków i informatyków, którzy wspólnymi siłami stworzyli unikalną internetową ekspozycję muzealną. Użyto m.in.  trójwymiarowych zdjęć wszystkich eksponatów, znajdujących się w Muzeum Powstania Warszawskiego tak, aby internauta mógł obejrzeć je z dowolnej strony.

 

edukacja społeczna

 

W sieci dostępne są m.in. informacje dotyczące przygotowań do godziny „W”, prezentowane są kolejne dni walk, powstańcze kroniki filmowe i zdjęcia (wchodzą one w skład projektu Pierwsze Dni). Ponieważ pojemność sieci jest znacznie większa niż możliwości budynków, w których znajduje się Muzeum Powstania Warszawskiego, stąd też w Internecie możemy zobaczyć znacznie więcej eksponatów niż w samym muzeum – dostępna jest na przykład inscenizacja online pokazująca, w jaki sposób drukowano powstańczą prasę.

 

edukacja społeczna 

 

Serwis zawiera również listę nazwisk uczestników Powstania zapisaną na Murze Pamięci, który znajduje się na terenie Muzeum Powstania Warszawskiego. W ten sposób za pomocą wyszukiwarki internetowej możliwe jest odnalezienie każdego spośród blisko 10 000 nazwisk znajdujących się na murze.

 

Projekt wirtualnemuzeum.1944 jest innowacyjnym programem realizowanym przez Fundację Grupy TP, której celem jest przeniesienie do Internetu zasobów najciekawszych polskich muzeów.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie