Finał Olimpiady Przedsiębiorczości

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneZakończyła się III edycja Olimpiady Przedsiębiorczości. W rywalizacji o indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce brało udział ponad 15 tys. uczniów z 800 szkół w Polsce. 25 najlepszych zawodników spotkało się wczoraj w warszawskiej SGH na uroczystości wręczenia dyplomów i nagród. Specjalny wykład dla laureatów wygłosił prof. Leszek Balcerowicz.

 

Edukacja na rzecz przedsiębiorczości jest jednym z wiekszych wyzwań edukacyjnych, przed jakimi stoi Polska (także Unia Europejska). Pomimo istnienia od pięciu lat przedmiotu "Podstawy przedsiębiorczości" w programie nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych, do dziś nie zdobył on sobie właściwego zrozumienia wśród władz oświatowych, czego dowodem jest choćby to, że przedsiębiorczości nie można zdawać na maturze. Z drugiej strony potrzebę i chęć rozwoju przedsiębiorczych postaw i umiejętności deklarują coraz częściej nie tylko uczniowie i ich rodzice, ale także organizacje edukacyjne i przedsiębiorcy.

 

Olimpiada Przedsiębiorczości łączy w sobie różne cele - począwszy od rozbudzania i wzmacniania postaw oraz zachowań przedsiębiorczych wśród uczniów, poprzez tworzenie pozytywnego klimatu wokół działalności biznesowej, wypracowanie dla nauczycieli przedmiotu wzorca dydaktycznego, służącego rozwijaniu zainteresowań ekonomicznych u młodzieży uzdolnionej, a skończywszy na zachęcaniu licealistów do studiowania na uczelniach ekonomicznych. Pod tym względem Olimpiada jest jedną z najważniejszych w Polsce inicjatyw edukacyjnych promujących przedsiębiorcze postawy wśród młodzieży.
 

W tym roku etap uroczystości poświęcony wręczeniu dyplomów i nagród poprzedził wykład prof. Leszka Balcerowicza. Tuż po wystąpieniu profesora rozgorzała interesująca dyskusja, w której to prelegent odpowiadał na trudne pytania stawiane przez laureatów Olimpiady.

 

Pierwszą osobą, która odebrała dyplom i wartościową nagrodę – wysokiej klasy notebook był zwycięzca zawodów - Michał Kamiński, z XII Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego we Wrocławiu. Zarówno zwycięzca, jak i jego opiekun merytoryczny, publicznie podziękowali za walkę pozostałym laureatom oraz złożyli organizatorom gratulacje za realizację zawodów.

 

Zwycięzca Olimpiady odbiera nagrodę 

 

Laureaci odebrali dyplomy i nagrody z rąk przedstawicieli Komitetu Głównego Olimpiady: prof. Marii Romanowskiej, dr. Piotra Wachowiaka, przedstawicieli Partnerów Strategicznych - Radosława Jasińskiego (PAFW) i Marcina Staniewicza (NBP) oraz Jarosława Nowickiego - prezesa firmy Maxdata. Uhonorowani zostali również opiekunowie, którzy wspierając swoich uczniów w merytorycznych przygotowaniach, przyczynili się do ich sukcesu. Dodatkowo szkoły, z których wywodzą się tegoroczni laureaci otrzymały pakiety publikacji (o wartości do 2 tys. zł) – w celu wsparcia przygotowań do kolejnej edycji zawodów. Łączna wartość tegorocznych nagród: laptopów, palmtopów, aparatów cyfrowych oraz publikacji wyniosła prawie 100 tys. złotych.

 

W czasie uroczystości ogłoszono hasło IV edycji Olimpiady Przedsiębiorczości: „Megatrendy w zarządzaniu”, które spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno ze strony nauczycieli, jak i uczniów. Więcej informacji można znaleźć na stronie głównej Olimpiady Przedsiębiorczości. www.olimpiada.edu.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie