Finał Olimpiady Przedsiębiorczości

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneZakończyła się III edycja Olimpiady Przedsiębiorczości. W rywalizacji o indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce brało udział ponad 15 tys. uczniów z 800 szkół w Polsce. 25 najlepszych zawodników spotkało się wczoraj w warszawskiej SGH na uroczystości wręczenia dyplomów i nagród. Specjalny wykład dla laureatów wygłosił prof. Leszek Balcerowicz.

 

Edukacja na rzecz przedsiębiorczości jest jednym z wiekszych wyzwań edukacyjnych, przed jakimi stoi Polska (także Unia Europejska). Pomimo istnienia od pięciu lat przedmiotu "Podstawy przedsiębiorczości" w programie nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych, do dziś nie zdobył on sobie właściwego zrozumienia wśród władz oświatowych, czego dowodem jest choćby to, że przedsiębiorczości nie można zdawać na maturze. Z drugiej strony potrzebę i chęć rozwoju przedsiębiorczych postaw i umiejętności deklarują coraz częściej nie tylko uczniowie i ich rodzice, ale także organizacje edukacyjne i przedsiębiorcy.

 

Olimpiada Przedsiębiorczości łączy w sobie różne cele - począwszy od rozbudzania i wzmacniania postaw oraz zachowań przedsiębiorczych wśród uczniów, poprzez tworzenie pozytywnego klimatu wokół działalności biznesowej, wypracowanie dla nauczycieli przedmiotu wzorca dydaktycznego, służącego rozwijaniu zainteresowań ekonomicznych u młodzieży uzdolnionej, a skończywszy na zachęcaniu licealistów do studiowania na uczelniach ekonomicznych. Pod tym względem Olimpiada jest jedną z najważniejszych w Polsce inicjatyw edukacyjnych promujących przedsiębiorcze postawy wśród młodzieży.
 

W tym roku etap uroczystości poświęcony wręczeniu dyplomów i nagród poprzedził wykład prof. Leszka Balcerowicza. Tuż po wystąpieniu profesora rozgorzała interesująca dyskusja, w której to prelegent odpowiadał na trudne pytania stawiane przez laureatów Olimpiady.

 

Pierwszą osobą, która odebrała dyplom i wartościową nagrodę – wysokiej klasy notebook był zwycięzca zawodów - Michał Kamiński, z XII Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego we Wrocławiu. Zarówno zwycięzca, jak i jego opiekun merytoryczny, publicznie podziękowali za walkę pozostałym laureatom oraz złożyli organizatorom gratulacje za realizację zawodów.

 

Zwycięzca Olimpiady odbiera nagrodę 

 

Laureaci odebrali dyplomy i nagrody z rąk przedstawicieli Komitetu Głównego Olimpiady: prof. Marii Romanowskiej, dr. Piotra Wachowiaka, przedstawicieli Partnerów Strategicznych - Radosława Jasińskiego (PAFW) i Marcina Staniewicza (NBP) oraz Jarosława Nowickiego - prezesa firmy Maxdata. Uhonorowani zostali również opiekunowie, którzy wspierając swoich uczniów w merytorycznych przygotowaniach, przyczynili się do ich sukcesu. Dodatkowo szkoły, z których wywodzą się tegoroczni laureaci otrzymały pakiety publikacji (o wartości do 2 tys. zł) – w celu wsparcia przygotowań do kolejnej edycji zawodów. Łączna wartość tegorocznych nagród: laptopów, palmtopów, aparatów cyfrowych oraz publikacji wyniosła prawie 100 tys. złotych.

 

W czasie uroczystości ogłoszono hasło IV edycji Olimpiady Przedsiębiorczości: „Megatrendy w zarządzaniu”, które spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno ze strony nauczycieli, jak i uczniów. Więcej informacji można znaleźć na stronie głównej Olimpiady Przedsiębiorczości. www.olimpiada.edu.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie