Dlaczego wigilijne podłaźniczki przynoszą szczęście?

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia czuć już w powietrzu, tym bardziej, że już w listopadzie dekoracje sklepowe, reklamy telewizyjne, ulotki… o Świętach nam zaczęły przypominać. O tym szczególnym czasie możemy rozmawiać w klasie na różne sposoby. Czy na pewno już wszystko o nich wiemy?

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego świętujemy rodzinnie? odwołuje się w swoim przekazie do tradycji rodzinnych dotyczących Świąt i w tym kontekście zadaje nauczycielom i uczniom ciekawe pytania - czy wiemy jak nasi dziadkowie i pradziadkowie obchodzili Święta Bożego Narodzenia? Czy znacie zwyczaj wnoszenia do domu zielonych gałęzi drzew iglastych, tzw podłaźniczek, który prognozuje szczęście na kolejny rok?

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego świętujemy rodzinnie? pozwoli nauczycielowi przeprowadzić w klasie niepowtarzalną lekcję, pokazującą jakie znaczenie w świętowaniu ma tradycja, skąd pochodzą nasze rodzinne tradycje oraz jak Święta celebrować zmysłami.

Święta kojarzą się z choinką oraz dekoracjami. Nasza propozycja lekcji bogata jest w propozycje dekoracji świątecznych inspirowanych zbiorami Muzeum Etnograficznego w Krakowie.

Aby przeprowadzć lekcję o Świętach Bożego Narodzenia na podstawie scenariusza lekcji w serwisie www.scenariuszelekcji.edu.pl nauczyciel może skorzystać z filmu, kompletu instrukcji do wykonania ozdób, a także zebranej w jednym miejscu wiedzy na temat tradycji świątecznych.

Zobacz więcej tematów i inspiracji do lekcji w bezpłatnym serwisie dla nauczycieli szkół podstawowych na www.scenariuszelekcji.edu.pl.

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie