Dlaczego wigilijne podłaźniczki przynoszą szczęście?

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia czuć już w powietrzu, tym bardziej, że już w listopadzie dekoracje sklepowe, reklamy telewizyjne, ulotki… o Świętach nam zaczęły przypominać. O tym szczególnym czasie możemy rozmawiać w klasie na różne sposoby. Czy na pewno już wszystko o nich wiemy?

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego świętujemy rodzinnie? odwołuje się w swoim przekazie do tradycji rodzinnych dotyczących Świąt i w tym kontekście zadaje nauczycielom i uczniom ciekawe pytania - czy wiemy jak nasi dziadkowie i pradziadkowie obchodzili Święta Bożego Narodzenia? Czy znacie zwyczaj wnoszenia do domu zielonych gałęzi drzew iglastych, tzw podłaźniczek, który prognozuje szczęście na kolejny rok?

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego świętujemy rodzinnie? pozwoli nauczycielowi przeprowadzić w klasie niepowtarzalną lekcję, pokazującą jakie znaczenie w świętowaniu ma tradycja, skąd pochodzą nasze rodzinne tradycje oraz jak Święta celebrować zmysłami.

Święta kojarzą się z choinką oraz dekoracjami. Nasza propozycja lekcji bogata jest w propozycje dekoracji świątecznych inspirowanych zbiorami Muzeum Etnograficznego w Krakowie.

Aby przeprowadzć lekcję o Świętach Bożego Narodzenia na podstawie scenariusza lekcji w serwisie www.scenariuszelekcji.edu.pl nauczyciel może skorzystać z filmu, kompletu instrukcji do wykonania ozdób, a także zebranej w jednym miejscu wiedzy na temat tradycji świątecznych.

Zobacz więcej tematów i inspiracji do lekcji w bezpłatnym serwisie dla nauczycieli szkół podstawowych na www.scenariuszelekcji.edu.pl.

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie