Dlaczego wigilijne podłaźniczki przynoszą szczęście?

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia czuć już w powietrzu, tym bardziej, że już w listopadzie dekoracje sklepowe, reklamy telewizyjne, ulotki… o Świętach nam zaczęły przypominać. O tym szczególnym czasie możemy rozmawiać w klasie na różne sposoby. Czy na pewno już wszystko o nich wiemy?

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego świętujemy rodzinnie? odwołuje się w swoim przekazie do tradycji rodzinnych dotyczących Świąt i w tym kontekście zadaje nauczycielom i uczniom ciekawe pytania - czy wiemy jak nasi dziadkowie i pradziadkowie obchodzili Święta Bożego Narodzenia? Czy znacie zwyczaj wnoszenia do domu zielonych gałęzi drzew iglastych, tzw podłaźniczek, który prognozuje szczęście na kolejny rok?

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego świętujemy rodzinnie? pozwoli nauczycielowi przeprowadzić w klasie niepowtarzalną lekcję, pokazującą jakie znaczenie w świętowaniu ma tradycja, skąd pochodzą nasze rodzinne tradycje oraz jak Święta celebrować zmysłami.

Święta kojarzą się z choinką oraz dekoracjami. Nasza propozycja lekcji bogata jest w propozycje dekoracji świątecznych inspirowanych zbiorami Muzeum Etnograficznego w Krakowie.

Aby przeprowadzć lekcję o Świętach Bożego Narodzenia na podstawie scenariusza lekcji w serwisie www.scenariuszelekcji.edu.pl nauczyciel może skorzystać z filmu, kompletu instrukcji do wykonania ozdób, a także zebranej w jednym miejscu wiedzy na temat tradycji świątecznych.

Zobacz więcej tematów i inspiracji do lekcji w bezpłatnym serwisie dla nauczycieli szkół podstawowych na www.scenariuszelekcji.edu.pl.

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie