Duży pies nie szczeka

fot. Stowarzyszenie Willa Decjusza

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Duży pies nie szczeka” to inicjatywa edukacyjna Stowarzyszenia Willa Decjusza, której celem jest zwalczanie dyskryminacji i mowy nienawiści oraz promocja tolerancji oraz wyrównywanie szans w dostępie do edukacji i kultury u młodzieży z małych miejscowości. Improwizacja teatralna i wspólne muzykowanie przeciwko mowie nienawiści? To działa!

Warsztaty w gimnazjach, które są głównym elementem projektu odbyły się na Podhalu i na Helu, od Spiszu do Mazur, poprzez Małopolskę, Dolny Śląsk i Podlasie… w całej Polsce, zawsze w niewielkich miejscowościach.

"Wyszliśmy z założenia, że walka z mową nienawiści, a właściwie wrogości i pogardy, musi się zacząć na lokalnym poziomie. Nie ma co walić w kółko haseł "Szanujmy Żydów i Romów", lepiej po prostu pokazać, co by było, gdyby było się na ich miejscu." - mówi w wywiadzie udzielonym Gazecie Wyborczej Joanna Pawluśkiewicz, pisarka, scenarzystka i improwizatorka, pomysłodawczyni warsztatów.

Efekty wykorzystania podczas warsztatów metody improwizacji teatralnej były imponujące – wzrost otwartości, integracji, poczucia własnych możliwości uczniów zauważyli także nauczyciele, którzy chcą kontynuować te techniki na swoich lekcjach.

Filmy z warsztatów, a także ich podsumowanie można zobaczyć na kanale YouTube Willi Decjusza:

Wspólne muzykowanie to także bardzo ważna część warsztatów. Wspólnie z Jackiem "Budyniem" Szymkiewiczem i zespołem Pogodno gimnazjaliści przygotowali m.in. "najbardziej pozytywną piosenkę w Polsce":

W ramach podsumowania projektu „Duży pies nie szczeka” powstał podręcznik, w którym znajduje się omówienie metody, technik i gier do wykorzystywania na zajęciach z młodzieżą, a także artykuły prowadzących i ekspertów.

Wszystkie materiały znajdują się na stronie www.nieszczeka.pl

 

Projekt realizowany został w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

 

(Źródło: Stowarzyszenie Willa Decjusza)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie