Duży pies nie szczeka

fot. Stowarzyszenie Willa Decjusza

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Duży pies nie szczeka” to inicjatywa edukacyjna Stowarzyszenia Willa Decjusza, której celem jest zwalczanie dyskryminacji i mowy nienawiści oraz promocja tolerancji oraz wyrównywanie szans w dostępie do edukacji i kultury u młodzieży z małych miejscowości. Improwizacja teatralna i wspólne muzykowanie przeciwko mowie nienawiści? To działa!

Warsztaty w gimnazjach, które są głównym elementem projektu odbyły się na Podhalu i na Helu, od Spiszu do Mazur, poprzez Małopolskę, Dolny Śląsk i Podlasie… w całej Polsce, zawsze w niewielkich miejscowościach.

"Wyszliśmy z założenia, że walka z mową nienawiści, a właściwie wrogości i pogardy, musi się zacząć na lokalnym poziomie. Nie ma co walić w kółko haseł "Szanujmy Żydów i Romów", lepiej po prostu pokazać, co by było, gdyby było się na ich miejscu." - mówi w wywiadzie udzielonym Gazecie Wyborczej Joanna Pawluśkiewicz, pisarka, scenarzystka i improwizatorka, pomysłodawczyni warsztatów.

Efekty wykorzystania podczas warsztatów metody improwizacji teatralnej były imponujące – wzrost otwartości, integracji, poczucia własnych możliwości uczniów zauważyli także nauczyciele, którzy chcą kontynuować te techniki na swoich lekcjach.

Filmy z warsztatów, a także ich podsumowanie można zobaczyć na kanale YouTube Willi Decjusza:

Wspólne muzykowanie to także bardzo ważna część warsztatów. Wspólnie z Jackiem "Budyniem" Szymkiewiczem i zespołem Pogodno gimnazjaliści przygotowali m.in. "najbardziej pozytywną piosenkę w Polsce":

W ramach podsumowania projektu „Duży pies nie szczeka” powstał podręcznik, w którym znajduje się omówienie metody, technik i gier do wykorzystywania na zajęciach z młodzieżą, a także artykuły prowadzących i ekspertów.

Wszystkie materiały znajdują się na stronie www.nieszczeka.pl

 

Projekt realizowany został w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

 

(Źródło: Stowarzyszenie Willa Decjusza)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie