"Chcemy, by nasze dzieci były wrażliwe na problemy innych. Żyjemy w kraju, w którym niestety normą stała się wojna wszystkich ze wszystkimi. Taki model życia i dyskusji narzucają nam politycy. Róbmy wszystko, żeby nie dać się w to wciągnąć. Róbmy wszystko, by ta agresja nie przeszła na nasze dzieci” – podkreśla Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation.
W Zamku Ujazdowskim zaprezentowała mediom niecodzienny projekt książeczki i płyty, które uczą dzieci wrażliwości. „Dzieci powinny uczyć się życzliwości dla innych, odpowiedzialności za słowa i czyny. By wyrosnąć na dobrych ludzi. „Mądre bajki z całego świata” to taka cegiełka w tej sprawie. Ta książeczka z płytą uczy zrozumienia oraz szacunku dla siebie nawzajem” – tłumaczy Dominika Kulczyk. Od soboty, 21 maja „Mądre bajki z całego świata” można kupić w drogeriach Rossmann. Kosztują jedynie 9,99 zł. Jest więc jeszcze czas by zrobić z nich wspaniały prezent na Dzień Dziecka!
„Edukacja na przykładzie losów bohaterów bajek jest świetnym sposobem uczenia dzieci wartości. Wówczas w naturalny i niewymuszony sposób przekazujemy im to co najcenniejsze. Upowszechnianie idei pomagania sprawia, że dzieci otwierają się na innych” – zaznacza Dominika Kulczyk. Dochód z „Mądrych bajek” pomoże ratować zdrowie najmłodszych.
17 bajek i 16 czytających je gwiazd, które przyjęły zaproszenie Kulczyk Foundation: Sonia Bohosiewicz, Anna Maria Buczek, Anna Cieślak, Urszula Dudziak, Andrzej Ferenc, Natalia Kukulska, Kamil Kula, Włodzimierz Matuszczak, Damian Michałowski, Agata Młynarska, Czesław Mozil, Andrzej Nejman, Karolina Nolbrzak, Andrzej Piaseczny, Przemysław Wyszyński oraz Marta Żmuda Trzebiatowska. Jedną z bajek czyta też Dominika Kulczyk. „To opowieści z miejsc, w których realizujemy projekty społeczne i kręcimy serial „Efekt Domina”. Pokazują jak ważne w naszym życiu są wrażliwość oraz gotowość do pomocy innym. Ważne dla tych, którym pomagamy, ale równie ważne dla nas. Jest to najlepsza możliwa inwestycja społeczna jeśli chcemy wzmocnić więzi pomiędzy ludźmi” – wyjaśnia szefowa Kulczyk Foundation.
Słuchanie tych bajek to wspaniała rodzinna przygoda, ale nie mniej radości przyniesie wspólna, mądra zabawa, którą gwarantują zadania zamieszczone w książeczce edukacyjnej. „Te ćwiczenia nawiązują do bajek znajdujących się na płycie. Dają dziecku ogromną moc pozytywnych przeżyć. To wymarzony prezent na Dzień Dziecka” – podkreślają autorzy.
Dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany Fundacji Radia ZET, która wspiera dzieci z ciężkimi schorzeniami kardiologicznymi. Patronat honorowy nad „Mądrymi bajkami z całego świata” objął Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak, natomiast patronat merytoryczny – Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Partnerami przedsięwzięcia są: Fundacja Radia ZET, Radio ZET, dwutygodnik VIVA!, magazyn „Mamo, to ja”, miesięcznik „twoje dziecko”, magazyn „Przedszkolak”, babyonline.pl, MiniMini+, Audiorepublica oraz Sieć Przedsiębiorczych Kobiet.
Treść artykułu została przygotowana przez Kulczyk Foundation.