Edukacja ekonomiczna w Centrum Pieniądza NBP

fot. NBP - K. Słomka

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wejście do skarbca i podniesienie 12,5 kilogramowej sztaby złota, możliwość sprawdzenia autentyczności banknotów i zobaczenia najstarszych polskich monet – to tylko niektóre z atrakcji nowo powstałego Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka w Warszawie.

Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka to jedyna w swoim rodzaju interaktywna placówka edukacyjno-wystawienniczą z zakresu ekonomii i finansów. Licząca ponad 2000 m2 powierzchni i podzielona na 16 modułów tematycznych multimedialna ekspozycja opowiada historię pieniądza, wyjaśnia rolę banków centralnych, znaczenie procesów ekonomicznych oraz zasady inwestowania – wszystko w nowoczesny i atrakcyjny sposób. Zwiedzanie uzupełnia system powizyty, który umożliwia interaktywne zdobywanie wiedzy o finansach poza murami Centrum.

Na zwiedzających czeka wiele unikalnych atrakcji. "Goście będą mogli porozmawiać z wirtualnym bankierem, wejść do skarbca i podnieść sztabę złota ważącą 12,5 kg, zapoznać się z jedną z większych w kraju kolekcji polskich monet, uczestniczyć w strategicznych grach ekonomicznych czy zbadać w laboratorium autentyczność własnych pieniędzy. Wszystko w intrygującej oprawie scenograficznej" – zachęca Piotr C. Śliwowski, dyrektor Centrum Pieniądza NBP.

fot. NBP - K. Słomka
fot. NBP - K. Słomka

Goście Centrum Pieniądza NBP dowiedzą się także jak działa rynek kapitałowy oraz bank centralny, poznają proces produkcji pieniędzy, a na koniec sprawdzą swoją wiedzę zdobytą w wielu grach i quizach.

Wstęp do Centrum Pieniądza NBP jest bezpłatny. Ekspozycja jest dostępna dla wszystkich grup wiekowych oraz osób niepełnosprawnych. Rezerwacja zajęć edukacyjnych odbywa się za pośrednictwem strony internetowej www.cpnbp.pl.

Uwaga: Ze względów bezpieczeństwa liczba osób mogących przebywać jednocześnie na terenie Centrum Pieniądza NBP jest ograniczona.

fot. NBP - K. Słomka
fot. NBP - K. Słomka

(Źródło: Narodowy Bank Polski)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie