W pewnej książce jest napisane, że życie to sztuka wyboru… Jakich wyborów dokonujemy codziennie, ale nie zawsze świadomie? Najczęściej językowych, używając języka ojczystego do komunikacji. A jak go używamy? Lepiej nie mówić? Czy lepiej mówić?
Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego (21 lutego) Narodowe Centrum Kultury zaprezentowało nowy spot promocyjny kampanii społeczno-edukacyjnej "Ojczysty – dodaj do ulubionych". Spot pt. „Sztuka wyboru” powstał na podstawie pracy konkursowej 18-letniej Weroniki Kubas – zwyciężczyni ogólnopolskiego konkursu na scenariusz.
Kampania "Ojczysty – dodaj do ulubionych" jest prowadzona przez Narodowe Centrum Kultury od 2012 r. Jej celem jest kształtowanie świadomości językowej Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. Została uznana za najlepszą kampanię społeczną 2012 roku.
Kampania ma przypominać o roli i miejscu języka ojczystego w życiu Polaków; ma przyczynić się do podnoszenia świadomości językowej, do ugruntowania poczucia, że polszczyzna jest tworzona przez każdego użytkownika i że to każdy z nas jest za nią odpowiedzialny. Język jest wartością samą w sobie, jest wspólnym dobrem, dlatego wszyscy powinniśmy o niego dbać.
Zobacz więcej filmów na stronie Narodowego Centrum Kultury.
(Źródło: Narodowe Centrum Kultury)