Zdjęcia satelitarne w szkole

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak przedstawić i omówić wybrane zjawiska za pomocą zdjęć satelitarnych? Jak zdobyć wiedzę, która posłuży Ci do przygotowania ciekawych zajęć lekcyjnych w oparciu o nowoczesne technologie? Zapisz się na bezpłatny kurs online, a zyskasz dostęp do wartościowych treści.

Centrum Nauki Kopernik zaprasza na kurs nauczycielki/li ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zaczynających pracę ze zdjęciami satelitarnymi.

Poruszane zagadnienia są opisane prostym językiem, co sprawia, że pozornie trudne w użyciu narzędzia satelitarne mogą stać się pomocnym źródłem materiałów, przydatnych na lekcjach przyrody, geografii, fizyki, biologii, WOSu czy jęz. angielskiego.

Sam/a możesz wybrać moduł , czyli interesującą Cię część kursu i w dowolnym czasie oraz tempie, zapoznać się z jego treścią. Polecamy zacząć od pierwszych dwóch, które wyposażą Cię w umiejętności przydatne przy kolejnych omawianych tematach.

Moduł 1 - Zdjęcia satelitarne. W module pierwszym wchodzimy w świat zdjęć satelitarnych. Zaczniemy od tego, czym są satelity i po co z nich korzystać. Przejdziemy przez ich typy, żeby skończyć na podstawach fizyki stojącej za powstawaniem tych zdjęć, które będziemy w kolejnych modułach analizować.

Moduł 2 - Szukanie zdjęć. W module drugim skupimy się na narzędziu. Będzie nim przeglądarka EO Browser. Zapoznasz się z tą prostą w obsłudze przeglądarką zdjęć z przeróżnych satelitów. Wspólnie przejdziemy przez proces tworzenia filmików, obrazujących zmiany zachodzące na danym obszarze, w danym czasie.

Zapisz się!

Więcej szczegółów tutaj.

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie