Nauczycielu Jutr@ zgłoś się

fot. Fundacja Orange

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Startuje Konkurs Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski uhonorują nauczycielkę lub nauczyciela, który będąc świadomym wyzwań edukacji XXI wieku, rozwija swoje kompetencje, także te cyfrowe, jest otwarty na potrzeby uczniów i korzysta z ich wiedzy i doświadczenia. Konkurs towarzyszy inicjatywie Nauczyciel Roku organizowanej od 20 lat przez Głos Nauczycielski. Zgłoszenia do obu przedsięwzięć przyjmowane są do 9 września 2022.

Tytuł Nauczycielki Jutr@ w ubiegłym (2021) roku otrzymała Joanna Mikusek–Przystajko, nauczycielka etyki w Społecznym Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Kudowie-Zdroju. Pedagożka zyskała uznanie jury Konkursu, bo jako etyczka i humanistka postanowiła podążać za potrzebami swoich uczniów i zaczęła odważnie rozwijać swoje kompetencje cyfrowe. Dzięki temu, realizowała ciekawsze zajęcia dla młodych - a właściwie wspólnie z nimi, na przykład programując na lekcjach etyki roboty, które poruszały się od wybranej wartości do drugiej.

Dla Nauczyciela Jutr@ kompetencje cyfrowe to nie tyle znajomość aplikacji i programów, ile przede wszystkim sposób na to, by być bliżej uczniów i lepiej rozumieć ich świat. To ktoś, kto ma odwagę uczyć inaczej, a jego wychowankowie mają przestrzeń, by pytać: „dlaczego, po co i jak” - mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Cieszę się, że możemy kontynuować wspólny Konkurs jakim jest Nauczyciel Jutr@. To ważne, żeby nauczycielki i nauczyciele otwierali się na to co nowe, a jednocześnie nie tracili z oczu tego co najważniejsze, czyli relacji z uczniami – dodaje Jakub Rzekanowski, redaktor naczelny Głosu Nauczycielskiego.

Do 9 września można zgłaszać kandydatów do nowej edycji. Nauczyciel Jutr@ to tytuł, którym zostanie uhonorowana osoba otwarta na nowoczesne podejście do edukacji, która stawia potrzeby swoich uczniów i uczennic w centrum uwagi, podąża za ich zainteresowaniami, a współpracę z nimi opiera na partnerskiej relacji. Nie musi być obeznana z nowinkami technologicznymi, ale ma odwagę stawiać pierwsze kroki w innym, mniej tradycyjnym podejściu do uczniów.

W swojej pracy wyróżnia się m.in.:

  • otwartą postawą na prowadzenie zajęć w wykorzystaniem nowoczesnych, angażujących metod, zgodnych z potrzebami młodych ludzi wychowywanych w świecie cyfrowym;
  • dążeniem do podnoszenia swoich kompetencji, w tym kompetencji cyfrowych;
  • i wykorzystaniem przy tym nowych technologii lub e-zasobów edukacyjnych, aby prowadzić ciekawsze lekcje dla uczniów i uczennic.

Do Konkursu zgłosić mogą się czynni zawodowo nauczyciele i nauczycielki ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych, oraz placówek oświatowych. Tak jak w Konkursie Nauczyciel Roku kandydatów mogą zgłaszać także inni nauczyciele, dyrekcja szkół lub placówek oświatowych, rodzice uczniów czy sami uczniowie. Formularz zgłoszeniowy i regulamin Konkursu dostępny jest na stronie https://glos.pl/nauczycieljutra.

Jury Konkursu pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego, wiceprzewodniczącego Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk wybierze 10 nominowanych i spośród nich laureata lub laureatkę. Nagrodą główną jest wizyta studyjna w szkołach w Finlandii, której system edukacji uznawany jest za jeden z najlepszych na świecie. Finał Konkursów Nauczyciel Jutr@ i Nauczyciel Roku zaplanowany jest na 11 października 2022 roku w Warszawie.

***

Fundacja Orange zajmuje się cyfrową edukacją dzieci i młodzieży, wspiera także nauczycieli i nauczycielki w zdobywaniu nowoczesnych kompetencji. Jest m.in. liderem projektu Lekcja:Enter, w ramach którego już ponad 48 tysięcy nauczycieli skorzystało z darmowych szkoleń, ucząc się prowadzić nowoczesne, angażujące lekcje przy wykorzystaniu cyfrowych narzędzi. W maju 2022 Fundacja otrzymała wyróżnienie w konkursie im. Janusza Korczaka dla instytucji wcielających w życie korczakowskie idee.

 

(Źródło: Fundacja Orange)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie