fot. ESERO Polska / Centrum Nauki Kopernik

W jaki sposób przygotowuje się misje łazików marsjańskich? Co zrobić, żeby zasiąść za sterami takiego łazika i wybrać się w podróż po powierzchni czerwonej planety? Konkurs ReMy - Remote Mars Yard, który w tym roku po raz pierwszy odbędzie się w Polsce, pozwala wcielić się w rolę eksperta agencji kosmicznej i sterować tym niezwykłym pojazdem.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016

Wiele osób od dawna czekało na to spotkanie - czeka nas bardzo intensywny edukacyjnie weekend. Na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2016 gościmy w Bibliotece Narodowej w Warszawie ponad 300 nauczycieli wczesnoszkolnych z całego kraju. Tematem przewodnim w 2016 r. jest muzyka – planując tegoroczne wydarzenie mieliśmy na uwadze jej wpływ na rozwój dzieci i tak zaplanowaliśmy program, aby pokazać, w jaki sposób w klasach 1-3 można z dziećmi dobrze bawić się muzyką.

fot. Centrum Nauki Kopernik

Centrum Nauki Kopernik w Warszawie już za chwilę zaprosi nauczycieli i uczniów do zupełnie nowej, interaktywnej przestrzeni. Wystawa Nowy Świat w Ruchu to 80 interaktywnych eksponatów, które dają możliwość samodzielnego eksperymentowania. Stają się wartościowym dopełnieniem zajęć szkolnych.

fot. Stowarzyszenie CREO

Już w 32 szkołach w Wielkopolsce działają Szkolne Kluby Wielkoducha. Na co dzień blisko 700 uczniów i uczennic pomaga w nich osobom potrzebującym. Bo każdy z nich chce być Wielkoduchem! Program WIELKODUCHY powstał w odpowiedzi na problem związany z ograniczoną aktywnością społeczną najmłodszych uczniów.

fot. Graphicstock.com

Czy szkoła może być miejscem, w którym chcemy się uczyć? A może tylko niektóre miejsca w szkole zachęcają do nauki? Biuro Edukacji M. St. Warszawy zaprasza do udziału w konkursie, którego celem jest wskazanie najlepszych przestrzeni edukacyjnych z punktu widzenia architektury, estetyki i funkcjonalności ułatwiającej proces uczenia się i sprzyjającej rozwojowi społeczności szkolnych, przedszkolnych i lokalnych.

fot. Fotolia.com

Od kwietnia br. polskie szkoły będą mogły wziąć udział w projekcie CYFROWOBEZPIECZNI.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa, który jest organizowany przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej. Chęć uczestnictwa w projekcie zadeklarować należy najpóźniej 29 lutego.

fot. Fotolia.com

Ruszyła piętnasta edycja European Language Label, konkursu przeznaczonego dla instytucji i nauczycieli, którzy w dziedzinie nauki języków obcych szukają nowatorskich rozwiązań, tworzą własne materiały dydaktyczne, wychodzą poza program nauczania. Zrealizowałeś/aś ciekawy projekt językowy? Zgłoś się i zdobądź European Language Label!

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie