Gdy myślimy o pojęciu „pokój” jednymi z naszych pierwszych skojarzeń są znane nam z mediów obrazy konfliktów zbrojnych w odległych miejscach świata lub wojny, o których uczymy się na lekcjach historii. Natomiast rzadko odnosimy ten termin do naszego codzienne życia, a przecież jest mu tak bliski.

„Świat to my. Jesteśmy jego częścią i mamy wspólne problemy. Trzeba rozmawiać z dziećmi o innych ludziach, o ich potrzebach. Wtedy ci «obcy» staną się bliscy. Ludzie muszą czuć się za siebie współodpowiedzialni.” – mówi Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation. To właśnie Kulczyk Foundation w warszawskim Centrum Olimpijskim zorganizowała wyjątkowe Forum Eksperckie pod patronatem UNICEF Polska i Rzecznika Praw Dziecka. Wyjątkowe, bo w całości poświęcone empatii.

W Klubach Młodego Odkrywcy młodzież i dzieci wspólnie eksperymentują pod okiem opiekunów, samodzielnie poznając świat. W całej Polsce i za granicą działa już ponad 700 klubów. W tym roku 18-19 listopada 2016 w Centrum Nauki Kopernik podczas Forum Klubu Młodego Odkrywcy uczestnicy spróbują… sięgnąć nieba.

Ostatni dzień września wpisał się w historię 582 szkół z całej Polski jako prawdziwe święto demokracji. Właśnie w tylu placówkach odbyły się w pełni demokratyczne wybory do władz samorządu uczniowskiego, a głos swój oddało łącznie aż 78% uprawnionych. Akcję Samorządy Mają Głos po raz szósty zorganizowała Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej.

"Chcemy zainspirować nauczycieli i wychowawców, którzy chcą rozmawiać z dziećmi o znaczeniu empatii, odpowiedzialności, otwartości i wrażliwości" – mówią eksperci edukacyjni Kulczyk Foundation. 14 listopada w Centrum Olimpijskim przy ul. Wybrzeże Gdyńskie 4 w Warszawie odbędzie się Forum Eksperckie dla nauczycieli „Wiem. Czuję... Pomagam! Empatia w szkole”. Jest związane z ogólnopolskim programem edukacyjnym Kulczyk Foundation, który koncentruje się na wartościach podstawowych dla wychowania dziecka. Rejestracja na Forum jest darmowa – pod adresem: www.wiemczujepomagam.pl.

Obserwacja trendów odnośnie relacji młodzieży do mediów audiowizualnych powinna cieszyć każdego edukatora filmowego. W 2015 roku do kina wybrało się prawie 45 milionów widzów. Jest to imponująca liczba, jeżeli porównać ją z wynikiem z przed 10 lat, kiedy to frekwencja w kinie wyniosła niecałe 24 miliony. Podobnie zwyżkowa jest tendencja angażowania się młodych ludzi w tworzenie własnych form filmowych, co zauważyć można choćby na portalu YouTube. Wydawać by się mogło, że film stał się dla młodych ludzi czymś tak naturalnym, jak powietrze...

Rok szkolny 2016/17 to szczególny czas dla naszego programu. Szkoła z Klasą kończy 15 lat! Już teraz zapraszamy Was do wspólnego świętowania i udziału w nowej edycji. Od 2002 roku było z nami 9 tysięcy szkół, 100 tysięcy nauczycieli i ponad milion uczniów z całej Polski. Zachęcamy Was do dołączenia do nas w kolejnej edycji.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie