"Chcemy zainspirować nauczycieli i wychowawców, którzy chcą rozmawiać z dziećmi o znaczeniu empatii, odpowiedzialności, otwartości i wrażliwości" – mówią eksperci edukacyjni Kulczyk Foundation. 14 listopada w Centrum Olimpijskim przy ul. Wybrzeże Gdyńskie 4 w Warszawie odbędzie się Forum Eksperckie dla nauczycieli „Wiem. Czuję... Pomagam! Empatia w szkole”. Jest związane z ogólnopolskim programem edukacyjnym Kulczyk Foundation, który koncentruje się na wartościach podstawowych dla wychowania dziecka. Rejestracja na Forum jest darmowa – pod adresem: www.wiemczujepomagam.pl.

Obserwacja trendów odnośnie relacji młodzieży do mediów audiowizualnych powinna cieszyć każdego edukatora filmowego. W 2015 roku do kina wybrało się prawie 45 milionów widzów. Jest to imponująca liczba, jeżeli porównać ją z wynikiem z przed 10 lat, kiedy to frekwencja w kinie wyniosła niecałe 24 miliony. Podobnie zwyżkowa jest tendencja angażowania się młodych ludzi w tworzenie własnych form filmowych, co zauważyć można choćby na portalu YouTube. Wydawać by się mogło, że film stał się dla młodych ludzi czymś tak naturalnym, jak powietrze...

Rok szkolny 2016/17 to szczególny czas dla naszego programu. Szkoła z Klasą kończy 15 lat! Już teraz zapraszamy Was do wspólnego świętowania i udziału w nowej edycji. Od 2002 roku było z nami 9 tysięcy szkół, 100 tysięcy nauczycieli i ponad milion uczniów z całej Polski. Zachęcamy Was do dołączenia do nas w kolejnej edycji.

Obecna podstawa programowa zaleca realizację edukacji artystycznej i kulturalnej na wszystkich etapach edukacji, z myślą o stopniowym poszerzaniu wiedzy i umiejętności uczniów. Podstawa nakłada na nauczyciela obowiązek zrealizowania wszystkich zawartych w niej treści i wykształcenia przewidzianych umiejętności ucznia, lecz nie daje gotowych i sprawdzonych rozwiązań, jak tego dokonać. Oczywiście można je wypracować samemu w oparciu o wiedzę, doświadczenie i własną intuicję, ewentualnie kierować się metodą prób i błędów. Można też skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań – przed nami czwarta odsłona ogólnopolskiej konferencji z cyklu Sztuka edukacji. Poprzednie spotkania odbyły się w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Galerii Arsenał w Białymstoku i Galerii BWA w Zielonej Górze.

Zapraszamy do udziału w XV edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej. 12 września rozpoczęła się rejestracja zgłoszeń na portalu www.sigg.org.pl. Projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych. SIGG to największy ogólnopolski projekt mający na celu zainteresowanie uczniów zasadami funkcjonowania rynków kapitałowych, giełdy, inwestowania oraz oszczędzania długoterminowego. Przedsięwzięcie realizowane jest przez Fundację im. Lesława A. Pagi oraz Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dzięki współpracy Google i 59 największych instytucji historii naturalnej z całego świata internauci mogą teraz stanąć oko w oko z gigantycznymi mieszkańcami parku jurajskiego i zobaczyć spektakularne kolekcje dostępne w jednym miejscu. Jak na razie narracja jest po angielsku, ale nie powinno to nas odstraszać - w końcu większość "mieszkańców" doskonale zwizualizowano, a niektórych nawet "ożywiono" na ekranie komputera.

CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

Każdego roku ponad 5 000 szkół z całej Polski korzysta ze wsparcia Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) – niezależnej fundacji zajmującej się edukacją. Dyrekcja, kadra pedagogiczna oraz uczniowie biorą udział w projektach, które pomagają lepiej uczyć się i nauczać. W nowym roku szkolnym CEO proponuje ponad 20 programów, do których już się można zgłaszać, a wszystkie informacje znajdują się na www.ceo.org.pl/rekrutacja.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie