Narzędziownik zdalnej nauczanki

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pandemia koronawirusa sprawiła, że nauczanie ze szkolnych sal lekcyjnych przeniosło się do domów i mieszkań. Zdalna nauka była nowym doświadczeniem zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. W obliczu tego nagłego wyzwania, musieliśmy wypracować skuteczne sposoby komunikowania się oraz przekazywania nowych wiadomości. Większość nauczycieli na własną rękę zaczęła poszukiwać narzędzi, które umożliwią im efektywną naukę, skuteczną komunikację, monitorowanie pracy i postępów uczniów.

Narzędziownik zd@lnej nauczanki to subiektywny przegląd programów, aplikacji i projektów, które wykorzystywałam w okresie zdalnej nauki. Wiele z nich wykorzystuję nadal, ponieważ sprawdzają się również w stacjonarnym trybie nauki. Dobrym przykładem takiego narzędzia jest klasowy blog. To nasza wspólna, bezpieczna przestrzeń, w której uczniowie mogą znaleźć dydaktyczne, interaktywne gry i zabawy oraz materiały z zajęć lekcyjnych (filmy, prezentacje, przydatne linki…). To również doskonała forma wsparcia uczniów nieobecnych w szkole, mających trudności w nauce, ale i tych, którzy mają potrzebę ponownego odtworzenia edukacyjnych zasobów z danej lekcji, utrwalenia sobie wiedzy z danego obszaru, poćwiczenia jakiejś umiejętności.

Zdalnych lekcji nie wyobrażam sobie bez aplikacji Genially. Tworzone przeze mnie interaktywne prezentacje to stały i ulubiony przez dzieci element zajęć lekcyjnych. Narzędzi wspierających pracę ucznia i nauczyciela jest oczywiście znacznie więcej i o wielu z nich mówię w moim wystąpieniu. Umiejętnie stosowane sprzyjają aktywności uczniów, poprawiają efektywność uczenia się, stanowią ciekawe urozmaicenie zajęć. W czasie swojego wystąpienia wspominam również o grupie narzędzi, z których korzystam od zawsze. Sprawdzają się one nawet w najtrudniejszych momentach, są bezpłatne i działają bez WiFi.

Warto jednak pamiętać, że nawet najdoskonalsze narzędzia, aplikacje, programy nie będą działać, jeśli trafią w ręce niesprawnego operatora. Dlatego tak ważne jest abyśmy zadbali o swój dobrostan i codzienny relaks. I nie tracili czasu i energii na zamartwianie się tym na co nie mamy wpływu. Cieszyli się małymi, radościami dnia codziennego. Zwłaszcza teraz, podczas wakacji.

Zapraszam na moje wystąpienie podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2022 w Warszawie:

I jeszcze skecznotka do wystąpienia autorstwa Mateusza Łyska:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 14-15 maja 2022 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2022 byli:

Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic SAFundacja Szkoła z Klasą (Program Asy Internetu), Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (Amazon Kindloteka i Minecraft Education) oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Monika Walkowiak jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Wrocławskim. Prowadzi również indywidualne zajęcia terapeutyczne, pełni funkcję przewodniczącej zespołu samokształceniowego nauczycieli klas 0-3 i świetlicy. Trenerka i mentorka w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog. Należy do społeczności Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. W wolnych chwilach wolontariuszka w stowarzyszeniu "Widzialna Łapa".

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie