Podziel się wiedzą. Zaprojektuj swój kurs e-learning

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
E-learningE-learning jest skuteczną metodą nauczania, skutecznie uzupełniającą i poszerzającą edukację szkolną. Młodzi ludzie chętnie korzystają z edukacyjnych zasobów internetu, zdobywając praktyczną wiedzę, której nie zdobyli w szkole. Teraz uczniowie i nauczyciele szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mają możliwość projektowania własnych kursów.
 
Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania przygotowała dla nich specjalną platformę, na której mogą oni tworzyć mini-kursy e-learning, które zostaną udostępnione wszystkim zalogowanym użytkownikom, a ich twórcy dodatkowo wezmą udział w konkursie na najlepszy kurs.

Platforma do dzielenia się wiedzą
Platforma e-learning została podpięta pod stronę www.tdo.edu.pl. Po zalogowaniu każdy z uczestników może przystąpić do tworzenia lekcji. Ważnym elementem jest nie tylko możliwość dodawania do nich tekstu, ale i plików dźwiękowych oraz fotografii. Z całą pewnością wzbogaci to formę przekazu. Co ważne, kurs można tworzyć zdalnie za pośrednictwem Internetu lub stworzyć ją w tzw. trybie off line na swoim komputerze. Nie miałeś wcześniej styczności z kursami e-learning? Nic nie szkodzi. Narzędzie nawigacyjne w prosty i intuicyjny sposób przeprowadzi użytkownika poprzez kolejne etapy tworzenia kursu.

Konkurs z pulą 28 000 złotych
Dodatkową zachętą do spróbowania swoich sił w kreacji kursów on-line jest możliwość wzięcia udziału w konkursie. Jest on skierowany do uczniów i nauczycieli. Organizatorzy postanowili nagrodzić aż 5 miejsc w każdej kategorii. A jest o co walczyć. Organizatorzy przewidzieli następujące nagrody:
 
W kategorii Nauczyciel:
•    I miejsce - 6000 zł
•    II miejsce - 4000 zł
•    III miejsce - 3000 zł
•    IV miejsce - 2000 zł
•    V miejsce - 1000 zł
 
W kategorii Uczniowie:
•    I miejsce - 4000 zł
•    II miejsce - 3000 zł
•    III miejsce - 2500 zł
•    IV miejsce - 1500 zł
•    V miejsce - 1000 zł

Specjalne jury będzie oceniać temat lekcji, pomysł na jej przebieg, walory edukacyjne lekcji, użycie materiałów multimedialnych, zdjęć i innych elementów graficznych, ogólną atrakcyjność przekazu.

Celem projektu jest nie tylko popularyzacja idei oszczędzania, ale zachęta do zgłębiania zagadnień ekonomicznych. To kolejny, po konkursie filmowym pomysł propagowanie edukacji finansowej wśród młodzieży, który proponuje Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2009. Więcej szczegółów na stronie www.tdo.edu.pl
 


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie