Podziel się wiedzą. Zaprojektuj swój kurs e-learning

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
E-learningE-learning jest skuteczną metodą nauczania, skutecznie uzupełniającą i poszerzającą edukację szkolną. Młodzi ludzie chętnie korzystają z edukacyjnych zasobów internetu, zdobywając praktyczną wiedzę, której nie zdobyli w szkole. Teraz uczniowie i nauczyciele szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mają możliwość projektowania własnych kursów.
 
Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania przygotowała dla nich specjalną platformę, na której mogą oni tworzyć mini-kursy e-learning, które zostaną udostępnione wszystkim zalogowanym użytkownikom, a ich twórcy dodatkowo wezmą udział w konkursie na najlepszy kurs.

Platforma do dzielenia się wiedzą
Platforma e-learning została podpięta pod stronę www.tdo.edu.pl. Po zalogowaniu każdy z uczestników może przystąpić do tworzenia lekcji. Ważnym elementem jest nie tylko możliwość dodawania do nich tekstu, ale i plików dźwiękowych oraz fotografii. Z całą pewnością wzbogaci to formę przekazu. Co ważne, kurs można tworzyć zdalnie za pośrednictwem Internetu lub stworzyć ją w tzw. trybie off line na swoim komputerze. Nie miałeś wcześniej styczności z kursami e-learning? Nic nie szkodzi. Narzędzie nawigacyjne w prosty i intuicyjny sposób przeprowadzi użytkownika poprzez kolejne etapy tworzenia kursu.

Konkurs z pulą 28 000 złotych
Dodatkową zachętą do spróbowania swoich sił w kreacji kursów on-line jest możliwość wzięcia udziału w konkursie. Jest on skierowany do uczniów i nauczycieli. Organizatorzy postanowili nagrodzić aż 5 miejsc w każdej kategorii. A jest o co walczyć. Organizatorzy przewidzieli następujące nagrody:
 
W kategorii Nauczyciel:
•    I miejsce - 6000 zł
•    II miejsce - 4000 zł
•    III miejsce - 3000 zł
•    IV miejsce - 2000 zł
•    V miejsce - 1000 zł
 
W kategorii Uczniowie:
•    I miejsce - 4000 zł
•    II miejsce - 3000 zł
•    III miejsce - 2500 zł
•    IV miejsce - 1500 zł
•    V miejsce - 1000 zł

Specjalne jury będzie oceniać temat lekcji, pomysł na jej przebieg, walory edukacyjne lekcji, użycie materiałów multimedialnych, zdjęć i innych elementów graficznych, ogólną atrakcyjność przekazu.

Celem projektu jest nie tylko popularyzacja idei oszczędzania, ale zachęta do zgłębiania zagadnień ekonomicznych. To kolejny, po konkursie filmowym pomysł propagowanie edukacji finansowej wśród młodzieży, który proponuje Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2009. Więcej szczegółów na stronie www.tdo.edu.pl
 


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie