Globalna klasa dzięki nowym technologiom

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ict w edukacjiW dzisiejszych czasach o sukcesie decyduje w dużej mierze dostęp do informacji oraz jej sprawna wymiana. Komunikacja jest decydującym czynnikiem warunkującym rozwój każdego przedsięwzięcia oraz istotnym narzędziem w budowaniu potencjału wiedzy w środowisku akademickim. Rozwiązaniem wartym zauważenia jest inicjatywa "Globalna klasa".

 

Aby usprawnić komunikację pomiędzy kadrą akademicką i studentami kampusów w Waszyngtonie i Doha, Szkoła Służb Dyplomatycznych w Katarze, filia amerykańskiego Uniwersytetu Georgetown, uruchomiła „Globalną klasę”, czyli program wspólnych zajęć odbywających się w tym samym czasie w lokalizacjach oddalonych o tysiące kilometrów.

 

Program Uniwersytetu Georgetown zapewnia czteroletnie studia na kierunku nauk politycznych dla studentów z całego świata. Twórcą pomysłu „Globalnej klasy” jest James Reardon-Anderson, dziekan Szkoły Służb Dyplomatycznych w Katarze, który chciał zapewnić spójne procesy kształcenia w obu kampusach.

 

Celem globalnej klasy jest umożliwienie studentom i wykładowcom będących w różnych lokalizacjach, udziału w zajęciach z poczuciem, że znajdują się w tym samym pomieszczeniu. Studenci z różnych krajów i kultur z dwóch kampusów Uniwersytetu Georgetown mają w ten sposób okazję rozmawiania ze sobą, nawiązywania znajomości i współpracy. Taka forma kontaktu jeszcze nigdy wcześniej nie była możliwa.

 

nowe technologie w edukacjiGlobalna klasa powstała przy wykorzystaniu technologii Polycom RealPresence Experience High Definition (RPXTMHD). System sprawił, że technologia jest bardziej przejrzysta, co z kolei wpływa na lepsze i głębsze relację między studentami a profesorami oraz między samymi studentami.

 

System ten nie wykorzystuje kamer, mikrofonów, głośników, pilotów i innej technologii, dzięki czemu nic nie rozprasza też uwagi użytkowników. Specjalna kamera ma dwie soczewki, które miksują i przetwarzają obrazy, pozwalając na utrzymanie kontaktu wzrokowego ze słuchaczami (każdy sam decyduje, gdzie skierować kamerę). Dzięki dużej ostrości obrazu i dźwiękowi dostarczanemu przez niewielkie mikrofony zlokalizowane w całym pomieszczeniu, dwie osoby są w stanie patrzeć na siebie i rozmawiać ze sobą tak, jak by były w tym samym pokoju.

 

Inicjatywa uniwersytetu Georgetown jest świetnym przykładem na to, jak nowoczesne rozwiązania technologiczne mogą zlikwidować bariery we współpracy wynikające z dystansu dzielącego partnerów i stwarzają wspaniałe nowe możliwości – w tym przypadku dla studentów, jego kadry akademickiej, wydziałów i samego uniwersytetu”. Elastyczność tej technologii sprawia, że nadaje się ona do szerokiego wykorzystania również w biznesie i aplikacjach interaktywnych.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie