Globalna klasa dzięki nowym technologiom

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ict w edukacjiW dzisiejszych czasach o sukcesie decyduje w dużej mierze dostęp do informacji oraz jej sprawna wymiana. Komunikacja jest decydującym czynnikiem warunkującym rozwój każdego przedsięwzięcia oraz istotnym narzędziem w budowaniu potencjału wiedzy w środowisku akademickim. Rozwiązaniem wartym zauważenia jest inicjatywa "Globalna klasa".

 

Aby usprawnić komunikację pomiędzy kadrą akademicką i studentami kampusów w Waszyngtonie i Doha, Szkoła Służb Dyplomatycznych w Katarze, filia amerykańskiego Uniwersytetu Georgetown, uruchomiła „Globalną klasę”, czyli program wspólnych zajęć odbywających się w tym samym czasie w lokalizacjach oddalonych o tysiące kilometrów.

 

Program Uniwersytetu Georgetown zapewnia czteroletnie studia na kierunku nauk politycznych dla studentów z całego świata. Twórcą pomysłu „Globalnej klasy” jest James Reardon-Anderson, dziekan Szkoły Służb Dyplomatycznych w Katarze, który chciał zapewnić spójne procesy kształcenia w obu kampusach.

 

Celem globalnej klasy jest umożliwienie studentom i wykładowcom będących w różnych lokalizacjach, udziału w zajęciach z poczuciem, że znajdują się w tym samym pomieszczeniu. Studenci z różnych krajów i kultur z dwóch kampusów Uniwersytetu Georgetown mają w ten sposób okazję rozmawiania ze sobą, nawiązywania znajomości i współpracy. Taka forma kontaktu jeszcze nigdy wcześniej nie była możliwa.

 

nowe technologie w edukacjiGlobalna klasa powstała przy wykorzystaniu technologii Polycom RealPresence Experience High Definition (RPXTMHD). System sprawił, że technologia jest bardziej przejrzysta, co z kolei wpływa na lepsze i głębsze relację między studentami a profesorami oraz między samymi studentami.

 

System ten nie wykorzystuje kamer, mikrofonów, głośników, pilotów i innej technologii, dzięki czemu nic nie rozprasza też uwagi użytkowników. Specjalna kamera ma dwie soczewki, które miksują i przetwarzają obrazy, pozwalając na utrzymanie kontaktu wzrokowego ze słuchaczami (każdy sam decyduje, gdzie skierować kamerę). Dzięki dużej ostrości obrazu i dźwiękowi dostarczanemu przez niewielkie mikrofony zlokalizowane w całym pomieszczeniu, dwie osoby są w stanie patrzeć na siebie i rozmawiać ze sobą tak, jak by były w tym samym pokoju.

 

Inicjatywa uniwersytetu Georgetown jest świetnym przykładem na to, jak nowoczesne rozwiązania technologiczne mogą zlikwidować bariery we współpracy wynikające z dystansu dzielącego partnerów i stwarzają wspaniałe nowe możliwości – w tym przypadku dla studentów, jego kadry akademickiej, wydziałów i samego uniwersytetu”. Elastyczność tej technologii sprawia, że nadaje się ona do szerokiego wykorzystania również w biznesie i aplikacjach interaktywnych.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie