Powrót do szkoły, ale z technologiami

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wrzesień mija, wróciliśmy do szkół i powoli się w nich rozgaszczamy, wierząc, że wirus jednak odpuści i znów szkoła będzie wyglądała „jak dawniej”. Czy naprawdę tego chcemy? Może ten globalny kryzys powinniśmy wykorzystać do tego, aby w szkołach coś zmienić, może na większą skalę wykorzystać dostępne technologie, aby poszerzyć przestrzeń edukacji? Żeby nie było „jak dawniej”, ale żeby było lepiej? Wartość narzędzi cyfrowych doceniliśmy już podczas etapu zdalnej edukacji. Postarajmy się dalej rozwijać umiejętności nauczania i uczenia się z ich pomocą, ponieważ mogą nam służyć nawet, gdy lekcje odbywają się w szkolnych ławkach.

W ramach uruchomionej we wrześniu br. Akademii Cyfrowego Edukatora jej organizatorzy - Microsoft i Edunews.pl – podjęły się zadania wspierania polskich edukatorów w uzupełnianiu wiedzy i umiejętności związanych ze światem cyfrowej edukacji. Taka inicjatywa jest niezwykle potrzebna, a etap tzw. „zdalnej” edukacji pokazał, że mamy sporo do zorganizowania i nadrobienia w szkołach, jeśli chodzi o prowadzenie zajęć z uczniami na odległość. Pojawiła się ze strony nauczycieli i dyrektorów niezliczona ilość próśb i zgłaszanych problemów dotyczących organizacji cyfrowej edukacji w szkołach. Dlatego, aby pomóc szkołom rozpoczęliśmy cykl webinarów i stworzyliśmy stronę Akademii Cyfrowego Edukatora: aka.ms/microsoftACE. Zachęcamy do odwiedzin i korzystania z powiększających się tam zasobów.

Nauczycieli, którzy chcieliby wykorzystać szerzej technologie na zajęciach szkolnych zachęcamy do obejrzenia webinaru z Tomkiem Magnowskim, nauczycielem w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu. Mówił o tym, jak nauczyciel może zorganizować edukację cyfrową po powrocie do szkolnych ławek, dlaczego nie warto odkładać na bok, tego, czego nauczyliśmy się podczas czasu edukacji zdalnej wiosną tego roku, a także o tym, jak można organizować naukę hybrydową, łączącą edukację w klasie z elementami pracy zdalnej. Pokazywał, jak na co dzień wykorzystać podstawowe narzędzia cyfrowe w pracy nauczyciela i jak z wykorzystaniem technologii możemy rozwijać kompetencje przyszłości młodych ludzi. Warto posłuchać i zainspirować się:

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie