Powrót do szkoły, ale z technologiami

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wrzesień mija, wróciliśmy do szkół i powoli się w nich rozgaszczamy, wierząc, że wirus jednak odpuści i znów szkoła będzie wyglądała „jak dawniej”. Czy naprawdę tego chcemy? Może ten globalny kryzys powinniśmy wykorzystać do tego, aby w szkołach coś zmienić, może na większą skalę wykorzystać dostępne technologie, aby poszerzyć przestrzeń edukacji? Żeby nie było „jak dawniej”, ale żeby było lepiej? Wartość narzędzi cyfrowych doceniliśmy już podczas etapu zdalnej edukacji. Postarajmy się dalej rozwijać umiejętności nauczania i uczenia się z ich pomocą, ponieważ mogą nam służyć nawet, gdy lekcje odbywają się w szkolnych ławkach.

W ramach uruchomionej we wrześniu br. Akademii Cyfrowego Edukatora jej organizatorzy - Microsoft i Edunews.pl – podjęły się zadania wspierania polskich edukatorów w uzupełnianiu wiedzy i umiejętności związanych ze światem cyfrowej edukacji. Taka inicjatywa jest niezwykle potrzebna, a etap tzw. „zdalnej” edukacji pokazał, że mamy sporo do zorganizowania i nadrobienia w szkołach, jeśli chodzi o prowadzenie zajęć z uczniami na odległość. Pojawiła się ze strony nauczycieli i dyrektorów niezliczona ilość próśb i zgłaszanych problemów dotyczących organizacji cyfrowej edukacji w szkołach. Dlatego, aby pomóc szkołom rozpoczęliśmy cykl webinarów i stworzyliśmy stronę Akademii Cyfrowego Edukatora: aka.ms/microsoftACE. Zachęcamy do odwiedzin i korzystania z powiększających się tam zasobów.

Nauczycieli, którzy chcieliby wykorzystać szerzej technologie na zajęciach szkolnych zachęcamy do obejrzenia webinaru z Tomkiem Magnowskim, nauczycielem w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu. Mówił o tym, jak nauczyciel może zorganizować edukację cyfrową po powrocie do szkolnych ławek, dlaczego nie warto odkładać na bok, tego, czego nauczyliśmy się podczas czasu edukacji zdalnej wiosną tego roku, a także o tym, jak można organizować naukę hybrydową, łączącą edukację w klasie z elementami pracy zdalnej. Pokazywał, jak na co dzień wykorzystać podstawowe narzędzia cyfrowe w pracy nauczyciela i jak z wykorzystaniem technologii możemy rozwijać kompetencje przyszłości młodych ludzi. Warto posłuchać i zainspirować się:

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie