Powrót do szkoły, ale z technologiami

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wrzesień mija, wróciliśmy do szkół i powoli się w nich rozgaszczamy, wierząc, że wirus jednak odpuści i znów szkoła będzie wyglądała „jak dawniej”. Czy naprawdę tego chcemy? Może ten globalny kryzys powinniśmy wykorzystać do tego, aby w szkołach coś zmienić, może na większą skalę wykorzystać dostępne technologie, aby poszerzyć przestrzeń edukacji? Żeby nie było „jak dawniej”, ale żeby było lepiej? Wartość narzędzi cyfrowych doceniliśmy już podczas etapu zdalnej edukacji. Postarajmy się dalej rozwijać umiejętności nauczania i uczenia się z ich pomocą, ponieważ mogą nam służyć nawet, gdy lekcje odbywają się w szkolnych ławkach.

W ramach uruchomionej we wrześniu br. Akademii Cyfrowego Edukatora jej organizatorzy - Microsoft i Edunews.pl – podjęły się zadania wspierania polskich edukatorów w uzupełnianiu wiedzy i umiejętności związanych ze światem cyfrowej edukacji. Taka inicjatywa jest niezwykle potrzebna, a etap tzw. „zdalnej” edukacji pokazał, że mamy sporo do zorganizowania i nadrobienia w szkołach, jeśli chodzi o prowadzenie zajęć z uczniami na odległość. Pojawiła się ze strony nauczycieli i dyrektorów niezliczona ilość próśb i zgłaszanych problemów dotyczących organizacji cyfrowej edukacji w szkołach. Dlatego, aby pomóc szkołom rozpoczęliśmy cykl webinarów i stworzyliśmy stronę Akademii Cyfrowego Edukatora: aka.ms/microsoftACE. Zachęcamy do odwiedzin i korzystania z powiększających się tam zasobów.

Nauczycieli, którzy chcieliby wykorzystać szerzej technologie na zajęciach szkolnych zachęcamy do obejrzenia webinaru z Tomkiem Magnowskim, nauczycielem w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu. Mówił o tym, jak nauczyciel może zorganizować edukację cyfrową po powrocie do szkolnych ławek, dlaczego nie warto odkładać na bok, tego, czego nauczyliśmy się podczas czasu edukacji zdalnej wiosną tego roku, a także o tym, jak można organizować naukę hybrydową, łączącą edukację w klasie z elementami pracy zdalnej. Pokazywał, jak na co dzień wykorzystać podstawowe narzędzia cyfrowe w pracy nauczyciela i jak z wykorzystaniem technologii możemy rozwijać kompetencje przyszłości młodych ludzi. Warto posłuchać i zainspirować się:

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie