Jak nagrać wypowiedź głosową w Vocaroo?

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Podczas edukacji zdalnej, hybrydowej, ale także w stacjonarnym modelu nauczania bardzo często poszukujemy programów i aplikacji do nagrywania wypowiedzi głosowych. Prosimy uczniów o nagranie fragmentu czytanego tekstu, by sprawdzić np. technikę i płynność czytanego utworu czy też sposób recytacji np. wiersza.

To idealny sposób na to, by dać możliwość wypowiedzi uczniom nieśmiałym, którzy mają ogromny dyskomfort podczas wystąpień na forum klasy, czy też np. dać szansę na wykazanie się wiedzą uczniom z dysfunkcją mowy i wadą wymowy.

Ucząc języków możemy w ten sposób sprawdzić wymowę trudnego słownictwa. W projekcie program Vocaroo sprawdzi się do komunikacji i wymiany spostrzeżeń na temat rezultatów projektu.

Pomysłów na zastosowanie tego narzędzia jest naprawdę wiele. Nagrywanie głosu sprawdzi się szczególnie w trakcie edukacji hybrydowej i zdalnej. Dzięki niemu nie tylko uczniowie, ale także nauczyciele mogą przesyłać wiadomości i polecenia dla uczniów, ale także instrukcje . Nagrany plik możemy udostępnić za pomocą wygenerowanego linku, kodu qr, czy też pobranego pliku w formacie mp3.

Jak wykorzystać to narzędzie? Przygotowałyśmy dla uczniów, ale także dla nauczycieli krótki tutorial:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie