O konfiguracji szkolnej sieci pod kątem edukacji zdalnej

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Coraz więcej nauczycieli i uczniów korzysta z Microsoft Teams. Konfiguracja ustawień sieci może być sporym wyzwaniem dla każdego administratora IT. Można ułatwić sobie zadanie przy pomocy narzędzi do automatyzacji operacji, a także zasad globalnych, które przypiszemy do określonych grup użytkowników i które pozwolą nam zwiększyć bezpieczeństwo procesu nauki zdalnej.

Wielokrotne powtarzanie tych samych czynności może być sporą udręką dla administratora szkolnej sieci IT. Z pomocą może przyjść interpreter poleceń Powershell, który pozwala na automatyzację zadań w systemach operacyjnych Microsoft. Jest to także język skryptowy, który umożliwia budowanie całych sekwencji poleceń o charakterze tradycyjnych programów.

Warto także poświęcić więcej uwagi zasadom spotkań w Microsoft Teams, które mają być dostępne dla użytkowników dołączających do spotkań. Można ustawić zasady globalne, ale także niestandardowe, dopasowane do potrzeb konkretnych osób. Na przykład - dla zwiększenia bezpieczeństwa – tylko organizator spotkania (nauczyciel) powinien być automatycznie wpuszczony na spotkanie, zaś pozostałe osoby wpuszcza już osobiście. Warto także pamiętać, że aplikacja ciągle rozwija się i pojawiają się nowe funkcje, które mogą ułatwić organizację procesu nauki.

Trzeci webinar Akademii Cyfrowego Edukatora z cyklu adresowanego do administratorów szkolnej sieci IT poprowadził Konrad Sagała - ekspert firmy Microsoft, który zajmuje się zawodowo projektowaniem i wdrażaniem systemów informatycznych, m.in. Office 365, Microsoft Exchange, Skype for Business, Microsoft Teams, Active Directory.

Podczas webinaru rozmawialiśmy o tym, jak skonfigurować ustawienia szkolnej sieci - m.in. zautomatyzować część operacji za pomocą skryptów PowerShell, jak przypisywać polityki do osób lub grup, jak zarządzać ustawieniami zespołów za pomocą polityk. Zapraszamy:

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie