Szafka wirtualna prawdę o Tobie powie

fot. Marta Florkiewicz-Borkowska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pierwsze lekcje to czas spotkań z koleżankami, kolegami i nauczycielami. Dwa miesiące to wbrew pozorom bardzo dużo czasu i przez ten czas mogliśmy wszyscy się zmienić a już na pewno bogatsi jesteśmy o nowe doświadczenia i przeżycia. Warto podzielić się tymi przeżyciami i doświadczeniami. Warto podzielić się kawałkiem siebie. Dlatego prezentuję pomysł na szafkę online.

Kilka dni temu miałam okazję zupełnie przypadkiem uczestniczyć w webinarze, w którym amerykańscy nauczyciele dzielili się swoimi pomysłami na swoje pierwsze lekcje przedmiotowe z uczniami. Szczególnie zainteresował mnie pomysł Amy Kirshen, która podzieliła się z uczestnikami szablonem na stworzenie z uczniami i uczennicami swojej spersonalizowanej szafki online. Od razu przed moimi oczami pojawiły się korzyści językowe, powtórka słownictwa, proste budowanie zdań, ale także zadawanie pytań i użycie spójnika „denn”. Postanowiłam dostosować oryginalny szablon do potrzeb własnych i stworzyłam swoją wersję szafki z wykorzystaniem awatara z aplikacji Bitmoji.

Tutaj możecie znaleźć mój dostosowany szablon wstawiony do prezentacji Google Slides – który świetnie nadaje się do współpracy i rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów i uczennic. Pamiętajcie, aby utworzyć kopię. Możecie ją zremiksować do potrzeb własnych – fajnie, jeśli podacie źródło inspiracji. Każdy może pracować na swoim slajdzie, korzystając z inspiracji zaproponowanych przez nauczyciela i w ten sposób tworzymy naszą klasową szatnię online. Później uczniowie mogą się zaprezentować a my językowcy mamy świetny materiał na kilka lekcji powtórkowych i nie tylko. Takie szafki możemy też wydrukować i uczniowie mogą wycinać i przyklejać elementy na przykład z gazet, co daje nam świetny materiał na gazetkę ścienną.

W prezentacji znajdziecie także linki do strony, dzięki której usuniemy tło oraz do stronki umożliwiającej nagranie głosowe, które uczniowie również mogą dodać do swojej wirtualnej szafki.

Oczywiście pusta szafka wirtualna świetnie się nada także jako szablon do Genially. Świetnie też możemy wykorzystać pracując na platformie Nearpod i osadzając pustą szafkę jako tło do aktywności Draw It.

Praca na slajdach na dysku Google czy też na dysku OneDrive wydaje mi się jednak najkorzystniejszą i najfajniejszą opcją.

Zachęcam Was do kreatywnego działania z uczniami i uczennicami. Podczas takich aktywności dowiadujemy się o sobie nawzajem dużo więcej.

Podoba się? Podziel się z innymi.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie