Wielkanoc z długopisem 3D

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesne technologie oferują szkołom wiele ciekawych rozwiązań, które warto wykorzystać w edukacji. Jednym z ostatnich moich odkryć jest długopis 3D. Narzędzie to łatwo przenieść z klasy do klasy, można nim pisać na papierze, można malować na folii i w powietrzu. Zaledwie w kilka minut uczeń stworzy pozwala stworzyć obiekt 3D. Jak zatem wykorzystać to narzędzie w klasie?

Można skorzystać z dołączonych szablonów i zaplanować zajęcia związane z tradycjami świąt wielkanocnych. Jak to zrobić? Dzieci za pomocą długopisu 3D mogą stworzyć przestrzenne wielkanocne symbole, a następnie opowiedzieć o tym, jak wyglądają święta w ich domu i jakie tradycje są przez nich kultywowane.

Przykładowe karty z szablonami pobierzesz tutaj.

Te same symbole świetnie sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych i zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych. Można wykorzystać udostępnione karty i poprosić uczniów o dopasowanie stworzonych kształtów z wydrukowaną i zalaminowaną lustracją. W taki niecodzienny sposób możemy usprawniać percepcję wzrokową, motorykę małą, skupienie uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową.

Można także do wielkanocnych kształtów dopasować etykiety z nazwami tradycji świątecznych. Dzieci mogą opowiedzieć o prezentowanych kształtach dodatkową wzbogacając słownictwo związane z Wielkanocą.

Używanie długopisów 3D na zajęciach jest świetnym sposobem na wyzwolenie aktywności twórczej dziecka, na zaangażują i rozwijanie kreatywności. Jestem pewna, że każde dziecko polubi naukę i terapię z długopisem 3D, niezależnie od wieku.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie