Nowe technologie niezbędne w szkołach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ict w edukacjiFirma Cisco zaprezentowała badania amerykańskiego systemu edukacji w kontekście zastosowania nowych technologii w szkołach. Respondenci generalnie zgadzają się, że jeżeli gospodarka amerykańska ma być konkurencyjna, to w szkolnictwie potrzebne są fundamentalne zmiany w procesie nauczania i szersze wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych.

 

W przeprowadzonych w maju 2007 r. badaniach zdecydowana większość respondentów była zdania, że aby podnieść poziom nauczania w szkołach, trzeba lepiej wykorzystywać w nich technologię informacyjną, pogłębiać związki ze społecznością lokalną, w której funkcjonuje szkoła i poprawiać jakość przekazywanych uczniom treści edukacyjnych. Zwrócono również uwagę, że konieczne są działania na rzecz wyrównywania, z wykorzystaniem nowych technologii, dostępu do zasobów edukacyjnych, zwłaszcza w kontekście potrzeb słabszych szkół.

59% badanych zgodziło się, że technologie informacyjne tworzą dziś niezbędne narzędzia pomocy w edukacji, zapewniając uczniom dostęp do treści zawartych w materiałach audiowizualnych i innych multimediach, oraz że należy czynić więcej, by włączać nowe technologie w proces nauczania.

Respondenci zgadzają się, że opanowanie nauki i technologii jest kluczowym czynnikiem sukcesu na rynku pracy XXI wieku; 69% badanych uważa, że nauki ścisłe i matematyka powinny być obowiązkowe od 7 do 12 roku edukacji szkolnej (czyli w wielu 13-19 lat).

Ponad połowa badanych Amerykanów (54%) uważa, że konkurencyjność na globalnym rynku jest kluczowa dla rozwoju kraju i w związku z tym system szkolny powinien w większym stopniu uwzględniać wątki globalne w programie nauczania.

Z drugiej strony, pomimo coraz większej potrzeby kształtowania praktycznych umiejętności w innowacyjnym społeczeństwie (krytycznego myślenia, globalnej świadomości, komunikacji i współpracy w zespole, kreatywności), Amerykanie nie są przygotowani do wdrożenia w szkołach nowego systemu oceniania, promującego pracę zespołową. Tylko 32% badanych popiera system, który uczy studentów jak pracować efektywniej w zespole i w którym 25% oceny końcowej bierze pod uwagę efekty pracy danej osoby w zespole. 58% respondentów nadal popiera system oceniania indywidualnych osiągnięć.

Pełen raport z badań dostępny jest na stronie internetowej Cisco.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie