Sto najważniejszych narzędzi edukacyjnych 2007 r.

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 

GMAIL – a jakże by mogło zabraknąć tej wysoce funkcjonalnej poczty elektronicznej (trudno sobie dziś bez niej wyobrazić komunikowanie się ze światem zewnętrznym);

 

GOOGLE READER – czyli internetowy, dostępny przez przeglądarkę internetową, czytnik kanałów informacyjnych ATOM i RSS, który pozwala wczytywać nagłówki publikowanych w dziesiątkach serwisów internetowych informacji. W ten sposób możemy śledzić wiele źródeł jednocześnie, zaś użytkownik może sobie swobodnie zorganizować źródła, które go interesują. EDUNEWS.PL bardzo dziękuje za to narzędzie :-);

 

BLOGGER – to drugi z największych portali z blogami;

 

WORD – ten popularny edytor tekstów firmy Microsoft zamyka pierwszą dziesiątkę najważniejszych narzędzi, choć już na 14 pozycji uplasował się GOOGLE DOCS, który użytkownikom Google umożliwia edytowanie tekstów i zapisywanie ich bezpośrednio na serwerach w sieci.

 

W pierwszej pięćdziesiątce znalazło się wiele popularnych i ciekawych narzędzi. AUDACITY – program edycji dźwięków i nagrywania zajął 11 miejsce, głównie za sprawą zwolenników podcastów, którym umożliwia tworzenie nagrań audio przeznaczonych do Internetu. 12 miejsce: MOODLE – popularny, nieodpłatny system zarządzania kursami, który umożliwia edukatorom prowadzenie zajęć nawet dla 200 tysięcy osób. Na 15 miejscu uplasowały się WIKISPACES, czyli narzędzia pozwalające tworzyć własne zasoby edukacyjne dla współpracującej ze sobą społeczności.

 

Na 22 miejscu pojawił się YOUTUBE, chyba jeszcze mało wykorzystywany do celów edukacyjnych, choć to może się zmienić (w Polsce pierwsze próby z filmami edukacyjnymi już były, choć to jeszcze za mało – kto chce może sprawdzić – najprościej wpisać w wyszukiwarkę serwisu „filmy CO?”). Inny podobny serwis, służący nauczycielom do dzielenia się zasobami filmów edukacyjnych TEACHERTUBE, zajął 57 miejsce.

 

31 miejsce zajął SLIDESHARE, serwis przeznaczony do zamieszczania prezentacji multimedialnych, 50 SCRIBD – program do przechowywania osobistych dokumentów w sieci.

 

Na liście znalazły się także między innymi: iGOOGLE - spersonalizowana strona startowa w przeglądarce internetowej; CAPTIVATE – program do tworzenia prezentacji flaszowych firmy Adobe; ARTICULATE – kompleksowe oprogramowanie do tworzenia treści e-learningowych; MINDMANAGER – narzędzie do wizualizacji idei i informacji.

 

Pełna lista najważniejszych narzędzi edukacyjnych 2007 roku dostępna jest na stronie Center for Learning and Performance Technologies. Polecamy ją polskim edukatorom. Popularność rankingu skłoniła organizatorów do jego kontynuacji także w 2008 roku.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie