Nauczyciel zawsze uczący się

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zetknięcie się i bliska współpraca z zagranicznymi nauczycielami daje bardzo dużo informacji na temat tego, jak uczymy, na co być może zwracamy zbyt dużą uwagę, a na co zbyt małą. Takie spotkania są niezwykle cenne, zwłaszcza jeśli rozwija się w ich trakcie rzeczywista współpraca osób z różnym doświadczeniem zawodowym i z różnych krajów czy kultur. Warto poszukiwać takich kontaktów i wykorzystywać te sytuacje, aby rozwijać się zawodowo i społecznie.

Czego potrzebuje nauczyciel, aby ciekawie uczyć i rozwijać się w tej pracy. Na pewno dużo intuicji, dużo empatii, bardzo dużo szczęścia, dużo ciekawości, aby łamać stereotypy odkrywać świat dzieciom, ale i aby samemu móc się zachwycić. Przyda się także pewien dystans do rzeczywistości i samego siebie – mówiła Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie, członkini grupy Superbelfrzy RP, która jako pierwsza nauczycielka z Polski była finalistką konkursu na najlepszego nauczyciela świata Global Teacher Prize 2016. Co musi mieć w sobie nauczyciel, aby mieć radość z uczenia? Na pewno pasję, także dużo siły psychicznej w sobie, odwagi, aby nie bać się zmian i nie bać się zmieniać świata wokół – opowiadała Okuniewska, która podczas INSPIR@CJI 2016 w Warszawie postanowiła podzielić się z innymi nauczycielami swoimi refleksjami po niezwykle aktywnych kilku miesiącach współpracy z innymi finalistami konkursu.

Bądź dobrej myśli, bo po co być złej – Stanisław Lem

Takie refleksje mogą być niezwykle cenne dla wszystkich osób, które zajmują się edukacją dzieci i młodzieży. Zapraszamy na wystąpienie:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie