Nauczyciel zawsze uczący się

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zetknięcie się i bliska współpraca z zagranicznymi nauczycielami daje bardzo dużo informacji na temat tego, jak uczymy, na co być może zwracamy zbyt dużą uwagę, a na co zbyt małą. Takie spotkania są niezwykle cenne, zwłaszcza jeśli rozwija się w ich trakcie rzeczywista współpraca osób z różnym doświadczeniem zawodowym i z różnych krajów czy kultur. Warto poszukiwać takich kontaktów i wykorzystywać te sytuacje, aby rozwijać się zawodowo i społecznie.

Czego potrzebuje nauczyciel, aby ciekawie uczyć i rozwijać się w tej pracy. Na pewno dużo intuicji, dużo empatii, bardzo dużo szczęścia, dużo ciekawości, aby łamać stereotypy odkrywać świat dzieciom, ale i aby samemu móc się zachwycić. Przyda się także pewien dystans do rzeczywistości i samego siebie – mówiła Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie, członkini grupy Superbelfrzy RP, która jako pierwsza nauczycielka z Polski była finalistką konkursu na najlepszego nauczyciela świata Global Teacher Prize 2016. Co musi mieć w sobie nauczyciel, aby mieć radość z uczenia? Na pewno pasję, także dużo siły psychicznej w sobie, odwagi, aby nie bać się zmian i nie bać się zmieniać świata wokół – opowiadała Okuniewska, która podczas INSPIR@CJI 2016 w Warszawie postanowiła podzielić się z innymi nauczycielami swoimi refleksjami po niezwykle aktywnych kilku miesiącach współpracy z innymi finalistami konkursu.

Bądź dobrej myśli, bo po co być złej – Stanisław Lem

Takie refleksje mogą być niezwykle cenne dla wszystkich osób, które zajmują się edukacją dzieci i młodzieży. Zapraszamy na wystąpienie:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

W dziale "powody" dodałbym jeszcze punkt o tym,że jak ktoś dużo gada, to rośnie procent gadania bez ...
Stanisław napisał/a komentarz do Czym więcej mówisz, tym mniej cię słuchają
Mówienie jest łatwiejsze niż organizowanie aktywności innych, w tym uczniów. Dlatego tak łatwo wpada...
Wspomnienie w początku lat 90-tych. W gazecie (chyba "Dziennik Polski") był zamieszczony artykuł o t...
Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie