Nauczyciel zawsze uczący się

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zetknięcie się i bliska współpraca z zagranicznymi nauczycielami daje bardzo dużo informacji na temat tego, jak uczymy, na co być może zwracamy zbyt dużą uwagę, a na co zbyt małą. Takie spotkania są niezwykle cenne, zwłaszcza jeśli rozwija się w ich trakcie rzeczywista współpraca osób z różnym doświadczeniem zawodowym i z różnych krajów czy kultur. Warto poszukiwać takich kontaktów i wykorzystywać te sytuacje, aby rozwijać się zawodowo i społecznie.

Czego potrzebuje nauczyciel, aby ciekawie uczyć i rozwijać się w tej pracy. Na pewno dużo intuicji, dużo empatii, bardzo dużo szczęścia, dużo ciekawości, aby łamać stereotypy odkrywać świat dzieciom, ale i aby samemu móc się zachwycić. Przyda się także pewien dystans do rzeczywistości i samego siebie – mówiła Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie, członkini grupy Superbelfrzy RP, która jako pierwsza nauczycielka z Polski była finalistką konkursu na najlepszego nauczyciela świata Global Teacher Prize 2016. Co musi mieć w sobie nauczyciel, aby mieć radość z uczenia? Na pewno pasję, także dużo siły psychicznej w sobie, odwagi, aby nie bać się zmian i nie bać się zmieniać świata wokół – opowiadała Okuniewska, która podczas INSPIR@CJI 2016 w Warszawie postanowiła podzielić się z innymi nauczycielami swoimi refleksjami po niezwykle aktywnych kilku miesiącach współpracy z innymi finalistami konkursu.

Bądź dobrej myśli, bo po co być złej – Stanisław Lem

Takie refleksje mogą być niezwykle cenne dla wszystkich osób, które zajmują się edukacją dzieci i młodzieży. Zapraszamy na wystąpienie:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie