Uczymy się wszędzie, czyli także poza murami szkoły

fot. Fundacja Think!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Podstawą edukacji wczesnoszkolnej jest świadomość, że skuteczne uczenie się opiera się na motywacji wewnętrznej, doświadczaniu i zaangażowaniu emocji uczniów.

Odkąd zaczęłam pracę w szkole w klasach 1-3 zawsze lubiłam wychodzić z dziećmi w różne miejsca i stwarzać im możliwość praktycznego zdobywania umiejętności. Starałam się wplatać wycieczki w szkolny plan. Od dwóch lat przeznaczam jeden dzień w tygodniu na edukację poza murami. Niezależnie od pory roku, pogody i innych czynników wychodzimy z uczniami i realizujemy lekcje w terenie.

Nasze wyjścia ściśle związane są z projektami, które realizujemy w klasie. Bardzo często wychodzimy do lasu, nad rzekę, nad jezioro i właśnie tam uczymy się o przyrodzie, doświadczając jej. Odwiedzamy ciekawe miejsca, spotykamy się z różnymi osobami, sprawdzamy nasze reakcje w niecodziennych sytuacjach. Każde takie wyjście ma określony cel, jest przedyskutowane z dziećmi i często przez nie organizowane. Uczniowie planują, współpracują, decydują i przejmują odpowiedzialność. Nauczyciel w tym procesie jest konsultantem, pomocnikiem i obserwatorem niesamowitego zaangażowania dzieci.

Zachęcam do wyjścia z klasą poza mury i rozpoczęcia wspaniałej przygody. Zapraszam na moje wystąpienie podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2020:

Skecznotka z wystąpienia Karoliny Gaweł autorstwa Belfry Bazgrolą & Vitia Maluje:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 7-8 marca br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2020 były: 
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic, Mentor, Nowa Szkoła, Fundacja Orange oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem medialnym konferencji był Głos Nauczycielski.

 

Notka o autorce: Karolina Gaweł jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Korczakowskiej Szkole Marzeń w Olsztynie. Edukatorka prowadząca zajęcia z zakresu technologii informatyczno-komunikacyjnych oraz edukacji alternatywnej dla studentów kierunków pedagogicznych. Trenerka programowania. Członkini grupy Superbelfrzy Mini.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE:

>> Słowo, ruch i muzyka

>> Rozwijanie aktywności badawczej dzieci

>> Jak zachęcać młodszych uczniów do uczenia się?

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie