Gry matematyczne w szkole

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy gry dydaktyczne mogą ożywić lekcje matematyki w szkole i wspierać uczniów w edukacji matematycznej? Z pewnością tak. Czy nauczyciele korzystają z gier matematycznych w szkole? W zasadzie nie. Powody? Zawsze podobne: „Na lekcji nie ma czasu na zabawę!”, „Musimy realizować program!”, „Musimy realizować podstawę programową, bo z tego nas rozliczają!”, „Musimy ćwiczyć do egzaminu!”, „Musimy ...”.

Mirosław Dąbrowski, doświadczony pedagog, nauczyciel akademicki, autor wielu książek, od ponad dwudziestu lat prowadzi warsztaty dla nauczycieli klas 1–3 oraz nauczycieli matematyki klas starszych poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych w matematycznym kształceniu dzieci. Podczas prowadzonych zajęć o grach, jedna z uczestniczek stwierdziła: „Gry sprawiają, że nauczyciel staje się atrakcyjny dla uczniów, a wtedy i szkoła staje się dla nich atrakcyjna.” Nic dodać, nic ująć.

I tak w konsekwencji prowadzonej działalności narodziła się książka „Gry matematyczne (nie tylko) dla klas 1-3”, która ukazała się niedawno nakładem Wydawnictwa Nowik.

W książce jest opisane kilkadziesiąt gier pogrupowanych zgodnie z wykorzystywanymi w nich pomocami – są tam zatem gry planszowe, karciane, z użyciem dziesięciościennej kostki czy wykorzystujące, i to w różny sposób, kamienie domina. Autor pokazuje, że gry można tworzyć także samodzielnie albo modyfikować je, aby lepiej spełniały nasze oczekiwania. Czytelnik znajdzie tu praktyczne wskazówki, o czym warto pamiętać, gdy stosuje się w pracy gry dydaktyczne.

Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców uczniów nie tylko klas 1–3. Można z niej także korzystać w starszych klasach szkoły podstawowej. Będzie świetnym narzędziem pracy terapeutów, a także przyda się w zajęciach świetlicowych.

Notka o publikacji:

„Gry matematyczne (nie tylko) dla klas 1-3” 
Mirosław Dąbrowski
Wydawnictwo Nowik, Opole 2015
ISBN 978-83-62687-74-9.
Więcej na stronie www wydawnictwa.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie