Wychowanie do osobistego rozwoju (2)

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Polska szkoła nastawiona jest raczej na "wkładanie" wiedzy do głów uczniów, natomiast ma problem z rozwijaniem kompetencji miękkich, które będą ważne w życiu uczniów. Ilość informacji, które musi przyswoić młody człowiek często przeszkadza w rozwijaniu nie tylko indywidualnych talentów, ale także i umiejętności społecznych w klasie. A to właśnie w szkole powinniśmy rozwijać takie umiejętności - szukajmy zatem sposobów. 

Nakładem wydawnictwa Difin ukazała się właśnie część 2 podręcznika „Wychowanie do osobistego rozwoju”, w którym autorki, Katarzyna Skolimowska i Marzena Kud, postanowiły wyjść naprzeciw potrzebom nauczycieli, wychowawców, ale także rodziców i opiekunów. W ich zamierzeniu, przy wykorzystaniu pomysłów i strategii opisanych w książce, lekcje wychowawcze mogą w ten sposób zamienić się uczniom w budującą przygodę po własne marzenia.

W drugiej części podręcznika znajdziemy scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Są tu oryginalne pomysły na lekcje wychowawcze, które zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej.

Dla kogo jest ta książka?

  • dla nauczycieli, którzy chcą inspirować uczniów do ustawicznego rozwoju
  • dla nauczycieli, którzy chcą wzmocnić swoją asertywność,
  • dla osób, którzy chcą być mądrymi liderami w grupie,
  • dla osób, które chcą zostać zapamiętane po wystąpieniu publicznym.

A co w niej znajdziemy? Coś o kłótniach i o tym, jak rozwiązywać konflikty w grupie. Nieco o tym, jak zdobywać przychylność innych osób i odnosić sukcesy. O tym, jak być asertywnym i panować nad własnym życiem. Autorki piszą także o współpracy w grupie i o budowie mądrego przywództwa. Znalazło się też miejsce na zarządzanie czasem i zarządzaniu ryzykiem. Jest też coś o komunikacji niewerbalnej, sztuce negocjacji, wystąpieniach publicznych i inteligencji finansowej. Czy warto takie umiejętności rozwijać u naszych dzieci? Na pewno warto i trzeba. Także w szkole!

Edunews.pl jest patronem medialnym obu publikacji Katarzyny Skolimowskiej i Marzeny Kud.

Notka o książce:
„Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 2"
Katarzyna Skolimowska, Marzena Kud
ISBN: 978-83-8085-499-4, Wydawnictwo Difin, 2018

Zobacz więcej

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie