O myślach kryjących się w obrazach

fot. Agata Baj

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy obraz, grafika, schemat pomagają ci w lepszym zrozumieniu treści? Czy lepiej myślisz i zapamiętujesz, gdy coś narysujesz i podpiszesz? A może jeszcze rysowanie w ramach uczenia sprawia Ci wielką radość? Albo uwielbiasz odkrywać myśli w obrazach? Jeśli tak, warto zapoznać się i zainspirować "Myślografią" Agaty Baj.

"Myślografia" to książka praktyczna i teoretyczna zarazem, w proporcjach idealnych na początek przygody z myśleniem wizualnym (visual thinking). Jeśli potrzebujesz wystartować z prostymi notatkami graficznymi, znajdziesz ćwiczenia w rozdziale ABC sketchnotki. Jeśli nie wiesz, jak zacząć naukę sketchnotingu, myślisz może, że inni potrafią a Ty nie, znajdziesz tu wskazówki i podpowiedzi. Dasz radę!

Autorka jest przekonana, że każdy z nas ma wszczepione dwa moduły: uczenie się i rozwój. Radość daje nam podążanie za tym, co nas wewnętrznie motywuje, co sprawia, że działamy, przełamujemy się i robimy wspaniałe rzeczy. Ale niestety z latami ta motywacja się osłabia. Niektóre zdolności "wieku młodzieńczego" powoli zanikają. Tak właśnie dzieje się z rysowaniem. Szkoda... Może warto je przywrócić do życia? Bo to nieprawda, że nie umiemy.

W "Myślografii" znajdziemy także zasoby, które pomogą nam wykorzystać myślenie wizualne w procesie uczenia się. Przypomnimy sobie także mapy myśli (wciąż jeszcze niezbyt szeroko wykorzystywane przez osoby uczące się. Znajdzie się także coś dla prowadzących zajęcia z uczniami - opis metody, która pomoże przygotować materiał do studiów własnych lub stworzyć scenariusze pracy z uczniami/studentami. I jeszcze wiele innych praktycznych pomocy i inspiracji, które pomogą lepiej i skuteczniej uczyć (się).

Notka o książce:
Agata Baj, "Myślografia", 2020
Więcej na stronie sklepu

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie