Strony internetowe poświęcone językom obcym to istna kopalnia wiedzy, jeśli ktoś zechce do niej sięgnąć. Znajdziemy tu różnego rodzaju oferty pomocy w nauce, możliwość podyskutowania, propozycje korepetycji. Zdesperowany uczeń może poprosić o pomoc w odrobieniu trudnego domowego zadania, doraźne przetłumaczenie tekstu lub sprawdzenie wypracowania.

Chociaż powyższe twierdzenie może zabrzmieć dziwnie, jest jak najbardziej prawdziwe i potwierdziło się już w życiu niejednej osoby. Nauka oszczędzania to jeden z najlepszych dowodów na to, że uczyć się warto przez całe życie i że nigdy dość edukacji na temat własnego portfela i sposobów zarządzania własnymi środkami finansowymi.
Badania, zrealizowane przez TNS OBOP dla RWE Stoen wykazały, że 82% respondentów chce oszczędzać energię elektryczną z powodów finansowych. Polacy nie są świadomi, że urządzenia wyłączone pilotem, a pozostające w trybie stand-by także pobierają energię i że roczny koszt ich użytkowania byłby dużo niższy, gdyby tylko wyłączyć je całkowicie z prądu.
Czy we współczesnym marketingu reklamodawca może być równocześnie twórcą i nadawcą własnej reklamy? Co jest korzystniejsze – skupić się na budowaniu dobrych relacji z tradycyjnymi mediami i zwiększać środki na zewnętrzne kampanie reklamowe, czy zamiast tego stworzyć własne media i kanały komunikowania się z odbiorcami? A może jedno i drugie?
Popularność nagrodzonego w 2007 roku dwoma Oskarami filmu dokumentalnego „Niewygodna prawda” (prowadzonego przez Ala Gore’a), prezentującego globalne spojrzenie na istniejące zagrożenia dla środowiska naturalnego, spowodowało zmianę myślenia wielu firm o ekologii. Teraz po prostu wypada wszystko robić na „zielono”.
Programy telewizyjne kreują często modę na biznes, ale jak się czasem okazuje, także na naukę. „Taniec z Gwiazdami” jest świetnym przykładem programu rozrywkowego, który nie tylko zdobył dużą widownię i sympatię widzów, ale przyczynił się także do promocji tańca towarzyskiego w Polsce, zachęcając tysiące osób do spróbowania swych sił na parkiecie.
Dzieci wydają w Polsce ponad 300 mln złotych miesięcznie – wynika z wyliczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dotyczących 6 milionów dzieci w wieku 7-18 lat. Urząd zwraca uwagę na to, że dzieci i młodzież są szczególnie narażone na negatywne konsekwencje nieznajomości reguł rynku, co mogą wykorzystywać nieuczciwi sprzedawcy.

