Rewolucja w nauczaniu/uczeniu się, rozpoczęta pod koniec XX wieku, objawia się m.in. w zjawisku uczenia się przez całe życie. Poprzednio ludzie uczyli się głównie w szkole, później również w czasie życia zawodowego. Obecnie powszechnie zaczęliśmy operować pojęciem „społeczeństwa uczącego się ustawicznie”, które obejmuje również ludzi uczących się na emeryturze.



Czas przewartościować zasady komunikacji z konsumentami. Firmy powinny dostosować swoje strategie marketingowe do świata 2.0, w którym żyjemy. Subtelna i uczciwa interakcja z konsumentami jest dla firm niezwykle istotna, ponieważ już jedna opinia niezadowolonego klienta w popularnym blogu może wpłynąć na poziom przychodów firmy.
Ile osób wie, że można sporo zaoszczędzić na kosztach połączeń telefonicznych wykorzystując Internet. Ciągle chyba jeszcze mała część naszego społeczeństwa. Operatorzy VoIP w Europie tracą miliony, gdyż nie prowadzą odpowiednich działań edukacyjnych adresowanych do konsumentów - posiadaczy telefonów stacjonarnych.
Jak wynika z Raportu o Rozwoju Społecznym UNDP – Edukacja dla pracy – szkoły w Polsce uczą dużo, lecz nie przygotowują dobrze do życia zawodowego, zbyt wolno reagując na zmiany na rynku pracy i kształcąc pracowników w zawodach, na które nie ma zapotrzebowania. W rezultacie doświadczamy wysokiego bezrobocia wśród młodzieży, które może dalej pogłębiać się.
Konsumenci, młodzi i starzy, wierzą w Internet i chcą go coraz więcej. W domu, w pracy, w podróży. Internet staje się powoli niezbędnym narzędziem w codziennym życiu bez którego niektórym trudno żyć i komunikować się z innymi. Czy za kilkanaście lat będziemy mogli powiedzieć, że oto w 2007 roku rozpoczął się wiek Internetu?

