Czy warto przygotowywać autorskie spektakle profilaktyczne? Tak, chciałabym przekonać wszystkich sceptycznych. Moi uczniowie z dużym zaangażowaniem tworzyli przedstawienie i zadawali pytania po skończonym spektaklu. Sytuacje przedstawiane są spotykane w codziennym życiu uczniów, ale nie zawsze przez uczniów zauważone.
Quizizz – edukacyjna aplikacja, która nie pozwala zasnąć
Dzięki grupie niemieckich nauczycieli działających na Facebooku, natrafiłam na nowe narzędzie do tworzenia interaktywnych quizów, czyli Quizizz. Zaintrygowana hasłem reklamowym, że aplikacja ta jest wciągająca jak Kahoot, postanowiłam nieco bliżej poznać się z aplikacją i przetestować jej edukacyjne zastosowanie.
Konkurs European Language Label 2015
Ruszyła czternasta edycja European Language Label, konkursu przeznaczonego dla instytucji i nauczycieli, którzy w dziedzinie nauki języków obcych szukają nowatorskich rozwiązań, tworzą własne materiały dydaktyczne, wychodzą poza program nauczania. Zrealizowałeś ciekawy projekt językowy? Zgłoś się i zdobądź European Lanuage Label!
O potrzebie ruchu wśród małych dzieci
Małe dzieci potrzebują dużo ruchu, także podczas zajęć szkolnych. Największym dydaktycznym barbarzyństwem jest prawdopodobnie wymaganie, aby „grzecznie” przesiedziały przez całe zajęcia w ławkach, najlepiej jeszcze nie krzycząc i nie mówiąc jedno przez drugiego. Czy można znaleźć jakieś metody pracy z dziećmi, które pozwoliłyby nauczycielowi jednocześnie dobrze poprowadzić zajęcia i wypełnić potrzeby ruchowe dzieci?
Wyludniające się sale wykładowe i edukacja pozaformalna
Duże, lecz powoli zachodzące zmiany łatwiej dostrzec z retrospektywy. I w przyspieszonym tempie. Tak jak jest ze starzeniem się czy wzrostem roślin. Gdy jesteśmy w środku zachodzącego procesu to zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z głębokich u rewolucyjnych zmian. A przecież na naszych oczach dokonuje się przewrót kopernikański w edukacji. Mam na myśli przede wszystkim kształcenie uniwersyteckie.
Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego
Centrum Nauki Kopernik planuje powołanie Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego. Będzie to pierwszy w Polsce eksperymentalny ośrodek, zajmujący się badaniem, opracowywaniem i testowaniem nowatorskich form oraz metod działań edukacyjnych.
Czego na języku polskim nauczyli się gimnazjaliści
Nowa podstawa programowa miała zmienić polonistyczne nauczanie. Czy to się udało? Czy uczniowie nabywają w trakcie edukacji szkolnej nowych umiejętności i lepiej się rozwijają? Instytut Badań Edukacyjnych sprawdzał jakość nauczania języka polskiego w dwuletnim badaniu, w którym uczestniczyło 180 szkół.
Ostatnie komentarze