Jeżeli zapytamy pracodawców, jakie cechy charakteru powinien posiadać pracownik, to najczęściej wymieniają samodzielność, uczciwość, odpowiedzialność i systematyczność. Lista z pewnością nie jest pełna. Często pojawia się też postulat, żeby były to osoby kreatywne, przedsiębiorcze, proaktywne i spójne wewnętrznie.fot. Fotolia.com

Dlaczego zdecydowałem się odwrócić lekcje? Podczas moich lekcji wielokrotnie zaobserwowałem, że niektórym uczniom trudno jest utrzymać skoncentrowaną uwagę na przebiegu całych zajęć. W sumie trudno się temu dziwić – my, dorośli również nie zawsze mamy ochotę lub nie potrafimy skupić się na pracy akurat właśnie wtedy, kiedy ktoś od nas tego oczekuje (ach, te rady pedagogiczne...).fot. sxc.hu

Agresja, cyberprzemoc, narkotyki, brak ruchu i zła dieta to współczesne zagrożenia, które dotykają uczniów. Jak sobie z nimi radzić? „Ważne lekcje” to nowoczesny projekt edukacyjno-informacyjny skierowany do uczniów, nauczycieli i rodziców, gdzie znajdą oni wskazówki, jak poradzić sobie z tymi problemami.fot. STO - www.waznelekcje.pl

fot. Fotolia.com

Edukacja wczesnoszkolna może być źródłem nowatorskich i praktycznych pomysłów dla nauczania także na późniejszych etapach kształcenia, choćby ze względu na zintegrowany i interdyscyplinarny charakter zajęć, który pozwala równomiernie i spójnie rozwijać kompetencje młodych uczniów. Warto rozmawiać z nauczycielami wczesnoszkolnymi i próbować poszukiwać dobrych pomysłów do wykorzystania na przykład w nauczaniu w klasach IV-VI szkoły podstawowej.

Czego każdy rodzic, nauczyciel, a nawet każdy obywatel życzy sobie w przyszłości dla dzieci? Na pewno szczęścia, zdrowia, miłości, współdziałania z innymi, zadowolenia z pracy, równowagi psychicznej… generalnie - spełnienia w życiu. A czego uczymy dzieci w szkołach? Czytania i pisania, wiedzy akademickiej z różnych przedmiotów, zdawania testów, myślenia pod klucz, konformizmu.fot. sxc.hu

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Prawie 300 nauczycieli i edukatorów przyjechało do Warszawy, aby wziąć udział w niecodziennym spotkaniu praktyków edukacji wczesnoszkolnej. Przez dwa dni – w sobotę i niedzielę – będą się uczyć od siebie nawzajem, wymieniać doświadczeniami, pokazywać fragmenty lekcji (nagrane na wideo lub wmontowane w przygotowane prezentacje i „prezitacje"). Będą dyskutować o tym, jak nauczanie w klasach I-III uczynić ciekawszym i bardziej angażującym dla uczniów, jak podnosić wartość dydaktyczną i jakość nauczania oraz wykorzystywać różnorodne narzędzia dydaktyczne, technologie oraz zasoby internetu, aby kształcić kompetencje społeczne i cyfrowe dzieci.

W edukacyjnym świecie ICT zmiany następują bardzo szybko, jednak staram się unikać słowa rewolucja. Zachęcam do unowocześniania, dopełnienia i uatrakcyjniania technologią już sprawdzonych metod pracy z uczniem. Stąd biorą się „moje” wynalazki jak Drama OnLine, MapSprint czy teraz Rozszerzona Linia Czasu.fot. Edu-AR

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ppp
    Zmniejszenie liczby, a najlepiej likwidacja egzaminów likwiduje problem egzaminów - proste i logiczn...
  • Written by Robert Raczyński
    Czegoś tu nie rozumiem, albo mi coś umknęło. Na jakiej podstawie AI dokonała tendencyjnej oceny pra...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo istotne zagadnienie (zastanawiałem się już kiedyś nad tym problemem na blogu), ale nie ograni...
  • Written by Maciej M. Sysło
    Jako komentarz kilka cytatów: Oscar Wild: edukacja to rzecz godna podziwu, ale dobrze jest od czasu d...
  • Written by Ppp
    Kiedy ja chodziłem do szkoły popularna była raczej metafora "szkoła naszym spólnym więzieniem". Choc...
  • Written by Joanna
    Szacun! Wspaniałe, merytoryczne i rzeczowe, a przy tym obiektywne przedstawienie i wyjaśnienie probl...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie