Zajęcia pozalekcyjne uczniów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Każdego roku wielu rodziców mających dzieci w wieku szkolnym decyduje się finansować im różnego typu dodatkowe zajęcia edukacyjne lub ogólnorozwojowe – w tym roku szkolnym niemal tyle samo rodziców co przed rokiem (46%). Na decyzję o posłaniu dzieci na płatne zajęcia pozalekcyjne wpływa przede wszystkim poziom wykształcenia rodziców.fot. sxc.hu

Od kilkunastu lat najpopularniejsze płatne zajęcia pozalekcyjne to lekcje języków obcych (w roku szkolnym 2013/2014 zdecydowało się je opłacać 28% rodziców). Na poziomie porównywalnym z rokiem poprzednim pozostało także inwestowanie w rozwój zdolności artystycznych dzieci (17%), mniej rodzin zaś zdecydowało się na opłacanie dzieciom korepetycji i kursów przygotowawczych (12%).

W tym roku szkolnym po raz kolejny wzrosła natomiast popularność płatnych zajęć sportowych, takich jak: pływanie, piłka, tenis, wschodnie sztuki walki, SKS czy jazda konna. Rekordowo wysoki poziom zainteresowania dodatkowymi płatnymi zajęciami sportowymi (27%), na opłacanie których zdecydowało się niemal tyle samo rodziców co w przypadku nauki języków obcych, może być efektem ostatnich kampanii wskazujących na znaczenie wychowania fizycznego dla ogólnego rozwoju młodego człowieka, jego wpływ na zdrowie w dalszym życiu, a także przekonania o niedostatecznym wywiązywaniu się polskich szkół z zadań w tym zakresie.

Źródło: CBOS. 

Jeśli dodamy do tych zajęć czas przeznaczony na odrabianie prac domowych, może się okazać, że całkiem spora grupa uczniów nie ma czasu dla siebie i dla kontaktu z rówieśnikami po szkole, a jedyna dla nich swoboda to czas spędzony w internecie, raczej już w późnych godzinach wieczornych.

Prezentowane dane pochodzą z badań CBOS „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanych w latach 2011–2013.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie