Jak wykorzystujemy telefony komórkowe (smartfony) w szkole?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesne telefony komórkowe stają się nieodłącznym towarzyszem w domu i w pracy, a także w szkole i na uczelni. Z danych firmy analitycznej IDC wynika, że w 2016 r. sprzedano w Polsce ponad 8 mln sztuk smartfonów. Z telefonów komórkowych korzysta 92 proc. dorosłych Polaków. Smartfona używa ponad połowa (57 proc.), a ponad dwie piąte (43 proc.) - klasycznego telefonu komórkowego - wynika z najnowszego badania CBOS. Pytanie, jak wykorzystujemy telefony w edukacji szkolnej?

Połowa badanych CBOS (49 proc.) korzysta wyłącznie ze smartfonów, jedna trzecia (34 proc.) - tylko z klasycznych telefonów komórkowych, a 9 proc. - z urządzeń jednego i drugiego typu. Oprócz wykonywania i odbierania połączeń oraz sms-ów komórki są obecnie wykorzystane najczęściej do robienia zdjęć (62 proc.), jako budzik i zegarek (57 proc.) oraz kalendarz (50 proc.). Ok. 45 proc. ankietowanych używa telefonu do przeglądania stron internetowych, sprawdzania prognozy pogody (43 proc.) i nagrywania video (37 proc.).

Oto dane z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w lipcu 2017 roku:

Popularność telefonów komórkowych w naszym życiu może skłaniać do pytania – czy i jak są one wykorzystywane w szkole? Smartfony są potężnymi komputerami, z których moglibyśmy korzystać w wielu sytuacjach edukacyjnych. Czy korzystamy?

Chcielibyśmy zapytać czynnych nauczycieli, o to, jak korzystają ze swoich telefonów, a także z telefonów uczniów, jeśli regulamin szkoły dopuszcza ich wykorzystanie do celów edukacyjnych. Prosimy o wypełnienie krótkiej ankietyhttps://goo.gl/forms/UIPYG5ImboFKQwk72. Prosimy o odpowiedzi nie później niż do 31 sierpnia br.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

(Źródło: CBOS, Kurier Codzienny PAP, opr. red.)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie