Pomysły na kształcenie i doskonalenie nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak można i potrzeba dziś kształcić i doskonalić nauczycieli? To pytanie zadaje sobie wielu osób pracujących na co dzień w instytucjach doskonalenia nauczycieli, samorządach, MEN, a także w szkołach. Każdy ma inny pomysł i inne oczekiwania. A jak taka przebudowa systemu mogłaby wyglądać z punktu widzenia praktyków?© Edunews.pl

Temat kształcenia nowych i dokształcania / doskonalenia już pracujących w szkołach nauczycieli wraca stale w dyskusjach. Gdyby przejrzeć fora internetowe - narzekamy najczęściej, że młodzi nauczyciele świeżo po szkole są kompletnie nie przygotowani do zawodu i brakuje im wiedzy o tym, jak funkcjonuje rzeczywiście szkoła. Z drugiej strony wiele zarzutów jest także pod kątem nauczycieli już od dawna pracujących w szkołach – że się nie chcą uczyć, korzystać z nowoczesnych technologii, że stosują metody nauczania „króla Ćwieczka”, itp. Problem jest złożony, a dotąd nie znalazły się dobre rozwiązania, które mogłyby przyczynić się do istotnej zmiany na lepsze w tym obszarze.

Podczas konferencji „INSPIRACJE – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą“ zapytaliśmy o pomysły na kształcenie i doskonalenie nauczycieli doświadczonych praktyków, którzy od wielu lat zajmują się szkoleniami nauczycieli. Jak się okazuje, jest kilka propozycji, które szybko można zastosować.

Do pierwszej wypowiedzi zaprosiliśmy Ewę Kędracką, nauczyciela konsultanta w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie oraz członkini grupy Superbelfrów:

W drugiej wypowiedzi usłyszeliśmy Sabinę Furgoł z katowickiego METIS oraz Lechosława Hojnackiego z Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli WOM w Bielsku Białej i członka grupy Superbelfrzy RP:

Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie