Edukacja naszych dzieci (8): Bryan Baker

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

jakość edukacjiPodobnie jak każdy inny rodzic, często zastanawiam się jak wybory i decyzje podejmowane dzisiaj, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na całym świecie, wpłyną na przyszłość moich dzieci. Jak będzie wyglądał ich system opieki zdrowotnej? Jak wpłynie globalne ocieplenie klimatu na ich pokolenie? Co będą zmuszeni naprawić w efekcie naszych zaniedbań?

 

Dobrze przygotować pracowników jutra.

 

Ostatnio pod wpływem rozważań nt. globalnej gospodarki, dodałem kilka nowych pytań do mojej listy. Jak outsourcing i globalizacja wpłyną na pracę dostępną dla dzisiejszej młodzieży? Jakie umiejętności będą potrzebne moim dzieciom, aby odnieść sukces w amerykańskiej korporacji w 2020 roku? 

 

Przez lata obserwowaliśmy wzrost outsourcingu poza Stany Zjednoczone, aby poprawić wydajność [naszej gospodarki]. Każdego dnia widzę, jak „teraz” jest tylko jedną strefą czasową, która tak naprawdę funkcjonuje w dzisiejszym świecie. Z tym podejściem rynek outsourcingu będzie się rozrastał, ponieważ korporacje potrzebują źródeł materiałów, talentu i innowacji z każdego miejsca na świecie, ażeby współzawodniczyć na światową skalę. 

 

To żądanie natychmiastowości wymaga nabycia nowych umiejętności. Ale to nie jest wyłączna odpowiedzialność nauczycieli i rodziców, by przygotować liderów jutra. Organizacje, które chcą odnieść sukces na skalę globalną, powinny być partnerami dla instytucji oświatowych i stworzyć warunki współpracy, które zaowocują w przyszłości tak w edukacji, jak i w firmie.

 

Procesy globalizacji, w połączeniu ze zmianą charakteru gospodarki na usługowy, stwarzają wiele możliwości, ale i wyzwań dla pracowników jutra. W związku z outsourcingiem „tradycyjnych” zawodów, związanych z przemysłem, dzisiejsza młodzież musi studiować zupełnie nowe przedmioty. Musi kończyć szkoły będąc wyposażona w wyspecjalizowane umiejętności. Tylko to pomoże firmom w globalnym wyścigu gospodarczym. Z sektorem usług, który stanowi 80% amerykańskiej gospodarki, to jest obszar, na którym powinniśmy skupić uwagę. W bliskiej przyszłości nasz kraj będzie musiał się zmierzyć z brakiem profesjonalistów, którzy byliby biegli w integracji ludzi, procesów i technologii. Aby zapobiec tym brakom i zapewnić studentom możliwości na przyszłość, korporacje powinny współpracować ze szkołami, aby planować programy zajęć, które przygotują studentów do zawodów wymagających myślenia o przyszłych usługach.

 

Gdy dzisiejsi pierwszoklasiści rozpoczną kiedyś rozmowę w sprawie pierwszej pracy, ci z nich, którzy znają różne kultury, mówią i piszą kilkoma językami, rozumieją, jak inicjować i prowadzić globalne operacje 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, będą liderami odnoszącymi sukcesy. My – rodzice i liderzy biznesu – jesteśmy odpowiedzialni za podtrzymywanie takiego myślenia. Musimy pomóc naszym dzieciom w taki sposób, aby z kolei one mogły zaplanować programy nauczania swoich dzieci o tym, co należy przygotować dla następnych pokoleń, aby odnieść sukces w stale rozwijającej się globalnej gospodarce.

 

Bryan Baker jest  liderem opinii i konsultantem Xerox Global Services.

 

Artykuł pochodzi z amerykańskiego wydania magazynu Forbes, 23.01.2008. Podtytuł artykułu pochodzi od redakcji edunews.pl

 

To już ostatni artykuł z cyklu ośmiu wypowiedzi autorytetów sektora IT zaangażowanych we wspieranie przemian we współczesnej edukacji.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie