O budowaniu relacji w klasie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy da się lubić wszystkie dzieci w klasie? Pewnie nie – uważa Rita Pierson, nauczycielka z 40-letnim stażem, zaproszona na konferencję TED, aby podzielić się swoim doświadczeniem w pracy z uczniami. Ale my, nauczyciele – nie możemy się do tego przyznać, musimy być dobrymi aktorami i budować świetne relacje z wszystkimi uczniami. Te relacje mają bowiem siłę zmieniania świata.photo: sxc.hu

“Nie płacą mi za lubienie dzieci” – usłyszała kiedyś Pierson od swojego kolegi. Odpowiedziała: „Ale przecież dzieci nie uczą się od osób, które ich nie lubią”. Sukces w klasie zależy w dużej mierze od tego, czy uda się nauczycielowi przekonać swoich uczniów, że stać ich na więcej, że są dobrzy, że potrafią się zmobilizować, przekraczać samych siebie. Czy ktoś, kogo uczniowie nie polubili, jest w stanie osiągać takie rezultaty edukacyjne? 

Uczenie się zawsze powinno być nastawione na ucznia. Powtarzamy to od dawna, ale współczesna szkoła (czyli także nauczyciele), zbyt często o tym zapominają. Ponieważ dynamicznie zmienia się świat, potrzebujemy dobrych relacji pomiędzy nauczycielem i uczniami prowadzących do rzeczywistej i głębokiej edukacyjnej synergii w klasie, dzięki której i nauczyciele i uczniowie będą się mogli od siebie uczyć i wspólnie osiągać sukcesy.

Prezentujemy świetne, porywające wystąpienie doświadczonej nauczycielki i jednocześnie apel do nauczycieli, by wierzyli w swoich uczniów i faktycznie szukali z nimi prawdziwej, ludzkiej, osobistej relacji.

Źródło: TED Talks

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Kompas będzie nam potrzebny
Pracuję przy kolejnych zmianach podstawy programowej i przyznaję, że nic się nie zmienia w podejściu...
Magdalena Urbaś napisał/a komentarz do Prace domowe de novo ab ovo
I taki być powinien finał. Zdanie wypowiedziane przez Macieja Jakubowskiego- różnorodność. Proponuję...
Magdalena Urbaś napisał/a komentarz do Oddolnie, krok po kroku i z przekonaniem, że tak trzeba
Warto przeczytać książkę i warto zainteresować się KMO. Idea demokratyczna, pociągająca swoją wolnoś...
Ppp napisał/a komentarz do Żywność to wartość
Dlaczego wy ZNOWU robicie zarzuty klientom? Zacznijcie od transportu i handlu - tym jest więcej marn...
Bozena napisał/a komentarz do Spojrzenie na reformę z perspektywy politycznej
Boże pozwól doczekać do emerytury i jak najszybciej uciec ze szkoły, bo tak durnych zmian to jeszcze...
Ppp napisał/a komentarz do Ankieta w klasie szkolnej
DOBRE, tylko z jedną uwagą: te ankiety należy dawać do domu z odbiorem za kilka dni. Na część z tych...
Dorota D napisał/a komentarz do Kompas będzie nam potrzebny
Oj, w tej mgle przyda się kompas. Tylko, czy wystarczy( tych kompasów) dla wszystkich? 😜Osobiście je...
Agnieszka napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Zgadzam się. Czasem siedzi w telefonie i przegląda FB.

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie